Після скандалу з гуртом Green Grey напередодні Дня незалежності України в ЗМІ, соціальних мережах, та й в редакції theLime було багато думок та навіть суперечок про культурну спадщину молодої країни. Про творчість сучасних артистів, зокрема, музикантів. Про те, кому місце на сцені святкового концерту, а кому - не зовсім. Обговорюючи безпосередньо музику, яка зіграла ключову роль в історії цілої індустрії, ми вирішили поцікавитися суб'єктивною думкою експерта в цій області.
На прохання видання музичний оглядач Ігор Панасов назвав 10 видатних альбомів в історії незалежної України (альбоми відібрані за сумою критеріїв, які бралися до уваги – мистецького змісту, новаторської складової, суспільного впливу та важливості для розвитку музичної індустрії).
Ігор Панасов
"Ми - хлопці з Бандерштату"
Брати Гадюкіни, 1991 р.
Панк-кабаре, яке стало частиною культурного коду тих, для кого важливий контекст сучасної української музики. "Сорок пачок Верховини", "На Україні лад і спокій", "Ми - хлопці з Бандерштадту" - не просто назви пісень, а формули, які актуальні для реальності України всі 30 років, і залишатимуться такими й далі.
"Так просто"
Ірина Білик, 1996 р.
Квінтесенція всього найкращого, що було в українській поп-музиці 90-х – відчуття стилю, глибокий ліризм і зв’язок зі світовими трендами того часу. Сьогодні це був би нішевий інді-поп, а тоді Ірина Білик з цими піснями збирала багатотисячні зали і була на піку слави.
"Музіка"
ВВ, 1997 р.
Цей альбом спровокував нову хвилю масового інтересу до української альтернативної музики. Звісно, що до сьогодні у хітовому статусі дожила лише "Весна", але у другій половині 90-х постійно звучали і "Юра", і "Горіла сосна", і "Глибина", і власне "Музіка". Якщо б ВВ не повернулися з Франції і не випустили цю роботу, музична історія України точно була б іншою.
"Модель"
Океан Ельзи, 2001 р.
Єдиний за роки незалежності альбом, майже всі пісні якого пройшли випробування часом і залишилися в активному полі слухання. На концертах "Океану Ельзи" з 11 треків "Моделі" стабільно лунає 8-9, і вилучення будь якого з них може викликати нерозуміння аудиторії. Альбом-цеглина у фундаменті українського мейнстріму.
"Все будет хорошо"
SERDUCHKA, 2003 р.
Вихід цього релізу зробив Андрія Данилка еталоном розважального артиста в Україні, і поки не видно, хто може замінити його в цьому статусі. Сердючка показала, що головним музичним стимулом для радості українців є пісня, яку вмикають на весіллях та інших заходах за участі алкоголю. "Все будет хорошо" - вічний саундтрек для того стану душі, коли хочеться, аби море було по коліна.
"Меломанія"
Бумбокс, 2005 р.
Пісні з цього альбому тисячі людей полюбили ще до його виходу. "Бумбокс" йшов до своїх слухачів класичним для того часу шляхом – через CD-болванки, які піратським чином розповсюджувалися по країні. Це переконливе свідчення того органічного впливу і сили, який мав і по сьогодні має талант Андрія Хливнюка особисто та "Бумбоксу" загалом.
Co`N`Dorn
Ivan Dorn, 2012 р.
Головне значення цього альбому в тому, що він стимулював кардинальні зміни в сучасній українській поп-сцені. Пісня "Стыцамен" стала уособленням нового підходу до створення хітів, який базувався не на пострадянській традиції, а на світовому поп-контексті з фанку, соулу та електронних стилів. Co`N`Dorn зробив більш сміливими тих українських виконавців, які зростали не на піснях батьків, а на музичній культурі власного часу.
"ONUKA"
ONUKA, 2014 р.
Рано чи пізно Україна мала вистрибувати з шароварного виміру, у який СРСР свого часу помістив локальний фолк. І саме Ната Жижченко стала тією, хто зламав цю гру - завдяки особистому, а не кон’юнктурному інтересу до народної музики, та наявності команди однодумців, які стали частиною гурту ONUKA. Їхній перший альбом - це той рубікон, за яким почалося нове життя українського фолку в самій Україні.
"Звучит"
MONATIK, 2016 р.
Ту революцію, яку почав і свідомо не став розширювати на поп-арені Іван Дорн, перетворив на нову хвилю Дмитро Монатік. Альбом "Звучит" і його успіх легалізували присутність в топі українського музичного простору західної мас-культури - вишуканих ритмів та аранжувань, широких за тематикою текстів. Тріумф MONATIK - це ознака руху поп-культури в Україні від примітивного шаблону минулих років до більш складної картини реальності.
"Шлях"
ДахаБраха, 2016 р.
Зразок сучасного національного епосу, створеного з використанням напрацювань інших культур. Пісні різних регіонів України ДахаБраха подали у тому вигляді, який створює нові нейронні зв‘язки при прослуховуванні матеріалу. При чому це працює і у випадку українців, і на прикладі закордонної аудиторії. "Шлях" отримав державну премію імені Шевченка, і це чудова колаборація у просуванні цього непересічного твору на внутрішньому ринку.
Найцікавіші історії та новини дня тепер у Telegram! Підписуйтесь на канал theLime та дізнавайтеся про них швидше.