Спортивний бренд Nike відомий своєю мотивуючою рекламою, але далеко не всі рішення його креативної команди виявляються вдалими. У мережі спалахнув скандал через новий ролик Nike Japan, в якому три юних футболістки стикаються з булінгом і расизмом у школі, пише The Guardian. Неоднозначний сюжет обурив користувачів, і багато хто з них закликав бойкотувати продукцію компанії.
Про що цей ролик
У двохвилинному ролику під назвою "Майбутнє не чекає" зображені три дівчини-підлітка різного походження: одна - японка, інша - кореянка, а у третьої - темношкірий батько і мати-японка. Дівчину змішаної раси у вбиральні оточує група однокласниць, які чіпають її кучеряве волосся, а в шкільних коридорах на неї дивляться спідлоба. Кореянка на своєму смартфоні читає про проблему "дзайніті" - етнічних корейців, які "залишаються в Японії"; проводжаючи до школи маленьку сестру, вона відвертається від чоловіків, які озираються на її національний одяг. Японська дівчинка стикається з буллінгом і бореться з тиском батьків, які вимагають від неї ідеальних оцінок. В кінці всі троє стають сильнішими і самовиражаються через любов до футболу.
Чому люди не задоволені?
На YouTube ролик зібрав майже 10 млн переглядів, а в Твіттері - понад 14 млн. Декому він здався "потужним і красивим", але багато заявили, що він перебільшує масштаби дискримінації і несправедливо звинувачує японців у расизмі.
"Невже в Японії дискримінація всюди?" - пишуть у коментарях. - "Ось як Nike бачать японських школярів... У нашому класі є двоє учнів різних національностей, і вони кожного дня спокійно ходять в школу з друзями. А ось Nike дійсно показує упереджене ставлення".
А як насправді?
У коментарі BBC японець змішаної раси Морлі Робертсон розповів, що багато японці не люблять, коли іноземці критикують їхній спосіб життя без глибокого розуміння місцевої культури, а письменник Стів Макгіннес вважає, що Nike замахнулися на занадто чутливу проблему.
"Расизм є делікатною темою в будь-якій культурі. Nike грубо звертають увагу на тему, яка, на думку багатьох, має бути закритою для гостей. Чи слід Америці або американському бренду в 2020 році возвеличуватися над темою расизму і вказувати решті світу, що вони роблять неправильно? Очевидно, що багато японців з цим не згодні", - сказав він.
- Читайте також на theLime про скандал навколо Греммі - головної музичної премії миру. Співак The Weeknd звинуватив її в корупції, не потрапивши до списку номінантів 2020 року.
Найцікавіші історії та новини дня тепер в Telegram! Підписуйтесь на канал theLime і дізнавайтеся про них швидше.