Лайм

Нова реклама Nike викликала скандал в Японії - за що бренду погрожують бойкотом

Американський бренд звернув увагу на проблему расизму в Японії

Спортивний бренд Nike відомий своєю мотивуючою рекламою, але далеко не всі рішення його креативної команди виявляються вдалими. У мережі спалахнув скандал через новий ролик Nike Japan, в якому три юних футболістки стикаються з булінгом і расизмом у школі, пише The Guardian. Неоднозначний сюжет обурив користувачів, і багато хто з них закликав бойкотувати продукцію компанії.

Про що цей ролик

У двохвилинному ролику під назвою "Майбутнє не чекає" зображені три дівчини-підлітка різного походження: одна - японка, інша - кореянка, а у третьої - темношкірий батько і мати-японка. Дівчину змішаної раси у вбиральні оточує група однокласниць, які чіпають її кучеряве волосся, а в шкільних коридорах на неї дивляться спідлоба. Кореянка на своєму смартфоні читає про проблему "дзайніті" - етнічних корейців, які "залишаються в Японії"; проводжаючи до школи маленьку сестру, вона відвертається від чоловіків, які озираються на її національний одяг. Японська дівчинка стикається з буллінгом і бореться з тиском батьків, які вимагають від неї ідеальних оцінок. В кінці всі троє стають сильнішими і самовиражаються через любов до футболу.

Чому люди не задоволені?

На YouTube ролик зібрав майже 10 млн переглядів, а в Твіттері - понад 14 млн. Декому він здався "потужним і красивим", але багато заявили, що він перебільшує масштаби дискримінації і несправедливо звинувачує японців у расизмі.

"Невже в Японії дискримінація всюди?" - пишуть у коментарях. - "Ось як Nike бачать японських школярів... У нашому класі є двоє учнів різних національностей, і вони кожного дня спокійно ходять в школу з друзями. А ось Nike дійсно показує упереджене ставлення".

А як насправді?

У коментарі BBC японець змішаної раси Морлі Робертсон розповів, що багато японці не люблять, коли іноземці критикують їхній спосіб життя без глибокого розуміння місцевої культури, а письменник Стів Макгіннес вважає, що Nike замахнулися на занадто чутливу проблему.

"Расизм є делікатною темою в будь-якій культурі. Nike грубо звертають увагу на тему, яка, на думку багатьох, має бути закритою для гостей. Чи слід Америці або американському бренду в 2020 році возвеличуватися над темою расизму і вказувати решті світу, що вони роблять неправильно? Очевидно, що багато японців з цим не згодні", - сказав він.

  • Читайте також на theLime про скандал навколо Греммі - головної музичної премії миру. Співак The Weeknd звинуватив її в корупції, не потрапивши до списку номінантів 2020 року.

Найцікавіші історії та новини дня тепер в Telegram! Підписуйтесь на канал theLime і дізнавайтеся про них швидше.

Читайте також

Як позбутися пирію на городі: кілька способів, які справді працюють

Як боротися з пирієм на городі - ефективні способи, які допоможуть позбутися бур'яну на участку - прості лайфхаки

Як перевірити, чи свіже яйце: 4 способи, які потрібно знати кожному

Для того, щоб визначити свіжість яєць в домашніх умовах або в магазині, можна скористатися простими лайфхаками