RU  UA  EN

Неділя, 24 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 42.85
НБУ:USD  41.05
Суспільство

Секретний фарватер: що дозволить Україні прорвати блокаду Керченської протоки

Україна готує свою відповідь російському Кримському мосту

Україна готує свою відповідь російському Кримському мосту Фото: Getty Images

У травні виповнилося рівно два роки з моменту початку блокади Росією Азовського моря. Прикордонні кораблі ФСБ РФ контролюють Керченську протоку, затримуючи комерційні судна, які прямують під Кримським мостом. Це створює військову загрозу для азовського узбережжя і порушує економічну діяльність українських морських портів в Маріуполі та Бердянську. Вихід зі становища полягає в будівництві судноплавного Чорноморсько-Азовського каналу через Перекопський перешийок. Про цей проект "Апострофу" розповів колишній керівник держпідприємства "Центр екологічних ініціатив" Олександр Мочалов.

Вже протягом двох років українські морські порти Азова - Маріуполь і Бердянськ практично блоковані російськими військовими, які контролюють Керченську протоку - єдиний на сьогоднішній день прохід з Чорного моря в Азовське. Необгрунтовані довготривалі затримки іноземних та українських суден під приводом їх перевірки перед проходженням через протоку, підвищують комерційні ризики для судновласників. Таким чином, побудований росіянами Кримський міст, став фактично перешкодою для судноплавства і являє собою інструмент шантажу проти нашої країни.

Читайте також: Без Чорного моря: де Путін буде показувати свою силу

Будівництво нового судноплавного каналу з Азовського в Чорне море скоротить час проходження великотоннажних кораблів в наші порти, а також зніме залежність судноплавства від проходу під Кримським мостом. Це прекрасна можливість обмежити провокації з боку РФ, відновити пасажирські, вантажні та військові перевезення. Така гідротехнічна споруда дозволить створити тисячі робочих місць, забезпечити роботою інфраструктуру портів та міст Азово-Чорноморського регіону.

На думку фахівців, для будівництва каналу необхідно провести земляні роботи шириною в 100 метрів через Арабатську стрілку і Перекопський перешийок, а також істотно поглибити фарватер в озері Сиваш та Чонгарському протоці. Підсумкова глибина каналу для нормального судноплавства має скласти 13-15 метрів.

Загальна протяжність фарватеру майбутнього каналу складатиме близько 120 кілометрів через Перекоп, Чонгарську протоку, затоку Сиваш та Арабатську стрілку. При цьому земляні роботи будуть потрібні тільки на 20 кілометрах шляху.

Фінансування проекту попередньо обговорювалося з зацікавленими інститутами, отримано позитивну оцінку від потенційних інвесторів, а сам проект знаходиться в процесі обговорення.

Реалізація даного проекту спрямована на зміцнення економічної безпеки та суверенітету України. Крім того, такий канал повністю заблокує можливість поставки дніпровської води в окупований росіянами Крим. Вже існуючі обмеження поставок української води привели до часткової або повної втрати врожаю на площі до 120 тисяч гектарів.

Подальші кроки в цьому напрямку приведуть до повного економічного колапсу північних районів Криму і до невдоволення населення. Цього панічно бояться окупанти, які вже зараз вкидають висновки вигаданих експертів про можливу екологічну катастрофу, в тому числі і для України, в разі побудови Перекопського каналу. Всі ці домисли не мають під собою жодного серйозного обгрунтування та покликані перешкодити Україні здійснити масштабний проект, спрямований на забезпечення власних інтересів в регіоні.

Читайте також: Води немає, але ви тримайтеся: посуха в Криму пере­творюється на реальну загрозу для окупантів

Тема не нова і піднімалася неодноразово. На даний момент в нашій країні є всі необхідні інструменти для здійснення такого масштабного проекту. І внутрішні ресурси України дозволяють знайти необхідні кошти або, принаймні велику їх частину. Однак через роз'єднаність тематично пов'язаних підприємств по різних міністерствах та відомствах, як раз і створюється несприятливий фон для просування цього завдання. Скептики вже зараз потирають руки в очікуванні нової інформпорціі для критики.

В історії немало проектів такої критики, адже і Панамський, і Суецький канали інакше як авантюрою теж ніхто не називав. І тим не менше все працює і давно окупилося.

Ми можемо це зробити.

Читайте також