RU  UA

Четвер, 21 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00

Новини

21 листопада

Всі новини

Повернення акцизу на пальне: хто постраждає в першу чергу

Повернення акцизів на автомобільне паливо є виправданим кроком, оскільки так і не спричинило суттєвого зниження ціни пального після повномасштабного російського вторгнення, а лише допомогло набити кишені трейдерам.

Про це говорять опитані "Апострофом" експерти нафторинку.

"Головною метою ухваленого тоді закону було полегшення становища бізнесу та громадян , – каже експерт "Нафторинка" Олександр Сіренко. – Однак цього не сталося. З червня, попри наповнення ринку та зниження світових цін, вартість дизеля на АЗС знизилася всього на 1,5 гривні. Сьогодні мережі продають його по 53-55 гривень за літр, тоді як за нинішньої вартості імпорту найдорожчий дизель має коштувати не більш як 49 гривень. Таким чином, скасування державою у березні акцизів призвело не до економії для бізнесу та громадян, а до підвищення доходів трейдерів".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ринок пального в Україні: що буде з цінами восени

А директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн звертає увагу, що розмір зазначених у законі акцизів дуже поміркований. Податок становитиме лише 7-8% від кінцевої ціни пального на АЗС. До війни ця частка була набагато більшою. Акцизи становили близько 40% від ціни бензину, 25% – дизелю та 15% – газу. І все одно таке навантаження було значно нижчим, аніж у ЄС, де частка акцизу в ціні пального сягає 70%.

"По суті, йдеться лише про часткове повернення колишніх акцизів, каже експерт. За нашими розрахунками, за прийнятих розмірів ставок, до бюджету наступного року надійде 31 млрд гривень. Старі ставки дали б 43 мільярди. Тому навантаження на бізнес та громадян буде нижчим, аніж торік".

Більше читайте на "Апострофі" у статті: Акциз на пальне повертається: чи дорожчатиме бензин