Транспорт та зв'язок

Агроринок назвав позитивні зміни в роботі Укрзалізниці та очікує подальших реформ

Аграрний ринок і вантажовідправники відзначають поліпшення сервісу, прозорості тарифоутворення і нарощування обсягу вантажоперевезень.

Про це пише Gazeta.ua.

У 2020/2021 Україна експортувала близько 35 млн тонн зернових, з них 23 - перевезла Укрзалізниця. Оператор впровадив передові методи управління локомотивним парком, актуалізував план формування поїздів. Приблизно на 80% зменшилася кількість поїздів, кинутих через очікування локомотивів.

"2020 відзначився рядом радикальних змін в організації процесу перевезення вантажів по мережі залізниць. Були подовжені плечі роботи локомотивів. Як наслідок зменшення кількості зупинок на шляху прямування поїздів. А значить поліпшення обороту вагонів, добре ефект видно у перевезенні контейнерних поїздів", - повідомив заступник директора логістичної компанії ЛАУДЕ.УА Олександр Поліщук.

Вперше за кілька років агроринок не відчуває дефіциту тяги. Оборот вантажного вагона прискорився майже на 25%. Із стратегією маршрутизації на 10% скоротився час перебування вагона під вантажними операціями.

"Дефіциту локомотивів не відчувається. Затримок з навантаженням немає. Оборотність вагонів покращилася на 10-15%", - повідомив керівник управління логістики агродепартаменту МХП Богдан Мельник.

Було скасовано стягування додаткової плати за подачу вагонів на малодіяльні станції, запропонований новий принцип формування тарифів на оренду вагонів, який знизив вартість перевезень. Ставка помісячних контрактів стала гнучкіше і безпосередньо залежить від попиту.

"Щомісячні ставки зацікавлять вантажовідправників, які рухомий склад замовляють безпосередньо і щомісяця мають певний погоджений обсяг перевезень у вагонах УЗ", - коментує екс-голова комітету залізничного транспорту експертної ради при Мінінфраструктури Юлія Прокашева.

Ринок позитивно зустрів плани Укрзалізниці щодо оновлення складу та відновлення інфраструктури. За 11 місяців 2020 оператор відремонтував понад 1000 зерновозів. В 2021 Укрзалізниця планує потроїти фінансування капремонту складу до 27 млрд грн.

За словами менеджера комітету з логістики Європейської бізнес асоціації (EBA) Дар'ї Січкар, ринок розраховує на якісний анбандлінг Укрзалізниці. Реформа стартувала і відповідає моделі з країн ЄС.

"Україна повинна завершити довгоочікувану реформу "Укрзалізниці". А саме - створення конкурентного середовища на залізниці з ефективним регулюванням сегментів, які залишаться монопольними", - заявив гендиректор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак. - В кінці 2020 був зроблений важливий крок, створені філії "УЗ інфра" і "УЗ карго". Але слід рухатися далі і перетворити філії в окремі акціонерні товариства зі своїм балансом і звітом про фінансові результати".