RU  UA

Середа, 5 лютого
  • НБУ:USD 41.35
  • НБУ:EUR 42.60
НБУ:USD  41.35
Транспорт та зв'язок

Новини

5 лютого

Всі новини

Щоб зрозуміти реальну вартість залізничних перевезень, потрібно реформувати "Укрзалізницю" – експерт

Фото: з відкритих джерел

"Укрзалізниця" дуже багато втратила у вантажних перевезеннях, є серйозна фізична і моральна деградація рухомого складу. Вантажна база традиційно є першочерговою для компанії, і тут необхідне призначення фахових людей та реформування компанії, щоб зрозуміти, скільки насправді коштують вантажні перевезення.

Про це заявив ексміністр інфраструктури Володимир Омелян, коментуючи Національну транспорту стратегію, ухвалену урядом.

«Потрібно спільно з Європейським Союзом провести максимальну електрифікацію всіх залізничних шляхів, та запровадити приватну тягу. Це треба зробити, щоб показати реальну вартістю перевезень та їх ефективність порівняно з тим, що декларує «Укрзалізниця», - наголосив експерт.

Він також нагадав, що наразі УЗ ініціює чергове підвищення тарифів на вантажні перевезення на 37%, аргументуючи це підвищенням цін на електроенергію, основні засоби виробництва і т.д. Але реальна боротьба з корупцією, яка лишається високою в компанії, дасть значний фінансовий ресурс і позбавить УЗ необхідності постійно підвищувати тарифи.

«Я залишаюся прихильником свого бачення. І вважаю, що корупційна складова в компанії не зменшилася. Це питання, власне, до Наглядової ради, внутрішньої безпеки та кадрових призначень. Можливо, новому очільнику Олександру Перцовському вдасться, і за рахунок боротьби з цим явищем з'явиться і додатковий ресурс для модернізації «Укрзалізниці» - резюмував Омелян.

Як відомо, експерти та бізнес-асоціації звинуватили Укрзалізницю у бажанні використати монопольне становище та підвищити тариф на вантажні перевезення на 37%. Як заявили в Американській торговельній палаті (ACC), крім тарифів, УЗ збирається збільшити вартість робіт і послуг, які пов’язані із перевезеннями, а також ставки плати за користування вагонами та контейнерами.

Експерти та учасники ринку попередили, що таке рішення створить значний тиск на економіку України, а додаткові витрати на логістику для бізнесу перевищать 1,4 млрд грн на рік, що суттєво знизить конкурентоспроможність української продукції та обмежить можливості для виходу на експортні ринки. В результаті від цього постраждає та сама "Укрзалізниця", адже втратить роботу.