RU  UA

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Місто

Новини

21 листопада

Всі новини

До Києва прийшла електрифікація: як змінилася столична залізниця у 1950-1960-х роках, архівні світлини

У мережі з'явилися унікальні архівні фото, як змінювалася київська залізниця після приходу електрики у 1950-1960 роках.

Історичні фото опубліковані на сторінці "Спрага: в Києві цікаво" у соціальній мережі Facebook.

Читайте також: Тут бували Шевченко, Гоголь та Леся Українка: у мережі показали архівні фото Пущі-Водиці у Києві

У 1950-ті роки електрифікація прийшла на київську залізницю, лише у вигляді постійного струму, і це були лише приміські електрички. Весь вантажний та пасажирський рух залишався ще під паротягами та теплотягами. Це був унікальний час. Навколо ще царство паротягів, але вже з'явилася контактна мережа для електричок. Схрестилися дві доби. Ранні радянські електрички (постійного струму), незграбні та негарні. Такі навіть у 80-ті роки ходили на Донецькій дорозі.

"Ви не уявляєте, що в ті роки означала електрифікація залізниці та введення перших регулярних приміських електричок. Важкодоступні раніше райони області досягалися значно швидше, і не потрібно було більше ніяких паровозів, старих допотопних вагонів, диму та кіптяви. Ще на початку 50-х рр. (до електрифікації), поїздка з Києва до Боярки, до якої всього 20 км, була цілою справою, що займала майже півдня”, - йдеться у матеріалі.

Середина 50-х років. Вже немає семафорів та старих пасажирських вагонів. Вокзал помітно змінився проти повоєнних років.

Епохою, коли до Києва прийшла електрифікація змінним струмом, стандартом 25 кіловатів, стали 1960 роки. Тепер електрифікували магістральні лінії й насамперед лінію Москва-Київ-Козятин-Здолбунів-Львів, а також лінію Фастів-Знам'янка-П'ятихатки. У Києві з'явилися магістральні пасажирські та вантажні електровози вітчизняного та чехословацького виробництва. До кінця 60-х рр. лінія Москва-Київ-Львів була повністю переведена на електричну тягу. Почали електрифікувати приміські ділянки Київ-Тетерів та Київ-Яготин, на яких вантажний та пасажирський (дальнього прямування) рух залишався під теплотягами аж до 90-х рр”, - зазначає автор.

Зазначається, що саме у роки став знаменитим начальник Південно-Західної дороги Петро Федорович Кривоніс (1910-1980 рр.). Саме завдяки цій людині київська Південно-Західна дорога була однією з передових у всьому СРСР, і однією з перших отримувала найновішу техніку.

Раніше "Апостроф" розповідав, як виглядала Володимирська вулиця на початку XX століття.

Вас також може зацікавити:

Парадна брама стародавнього Києва: як виглядали Золоті ворота в 19 і 20 століттях

Виникла з Іванівського шляху: архівні фото та вулиці Інститутської у Києві

Не впізнати: як виглядав Андріївський узвіз у Києві у 1860-х роках, фото