RU  UA

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Місто

Новини

22 грудня

21 грудня

Всі новини

Київський метрополітен міг стати першим: в мережі згадали цікаві факти

Київський метрополітен міг бути першим на території Російської імперії: у вересні 1916 р. Київська міська дума розглянула пропозицію щодо будівництва метрополітену.

Про це розповідає ресурс "Спрага: у Києві цікаво".

Читайте також: До Києва прийшла електрифікація: як змінилася столична залізниця у 1950-1960-х роках, архівні світлини

Вперше пропозиція про будівництво "підземки" була висловлена у Києві ще 1883 р. На той час розглядалася просто ділянка залізниці, яка тунелем увійшла б у дніпровський схил нижче за Поштову площу і вийшла на поверхню в районі Бессарабки. Таку ідею довго обговорювали, але відхилили.

У вересні 1916 р. з'явилася реальна можливість для будівництва метро у Києві. Голова правління Київського відділення Російсько-Американської торгової палати висловив пропозицією щодо покращення транспортного сполучення у місті. Київське Міське Громадське Управління принципово погодилося на залучення американського капіталу до оснащення Києва швидкісними шляхами сполучення за умови участі Міського Управління в підприємстві американського капіталу. Торгова палата наприкінці січня 1917 р. звернулася до міського голови з проханням надати деякі статистичні дані щодо Києва, які були потрібні для підготовки статті про перспективи міста для одного з журналів, які зазвичай переглядали багаті американські підприємці, проте 1917 рік змінив усі плани.

У червні 1918 р. про метрополітен заговорили знову. Йшлося про плани уряду гетьмана Української держави Павла Скоропадського перетворити Звіринець на найкращий район Києва та побудувати там урядовий центр. Проте не склалося: 14 грудня 1918 р. влада від уряду гетьмана П. Скоропадського перейшла до Директорії С. Петлюри. Після цього настав довгий занепад, і лише через 20 років думки про метро в Києві почали набувати реальних обрисів.

Перша підземна залізниця була споруджена у 1863 р. в столиці Англії Лондоні компанією Metropolitan Railway Co. Потім були Нью-Йорк (1868), Будапешт (1896), Відень (1898), Париж (1900).

Раніше "Апостроф" розповідав, як виглядала Володимирська вулиця на початку XX століття.

Вас також може зацікавити:

Не впізнати: як виглядав Андріївський узвіз у Києві у 1860-х роках, фото

Парадна брама стародавнього Києва: як виглядали Золоті ворота в 19 і 20 століттях

Виникла з Іванівського шляху: архівні фото та вулиці Інститутської у Києві