Щорічні розпродажі, які починаються в усьому світі в кінці листопада і відомі під назвою "Чорна п'ятниця" , хороша можливість для вигідних покупок, але щоб не потрапити під загальний ажіотаж і не купити зайвого, необхідно дотримуватися кількох правил.
Як пише UBR.ua, виконавчий директор громадської організації "Союз споживачів України" (СПУ) Максим Несміянов розповів, як ефективно купувати в період Чорної п'ятниці.
Він радить заздалегідь довідатися про ціни на цікаві для товари, щоб в період розпродажів можна було оцінити реальний розмір знижки.
Необхідно уважно вивчати ціни і якщо на полиці багато стікерів, сміливо відривати їх, щоб дізнатися, яка ціна була до Чорної п'ятниці.
За словами Максима Несміянова, на товар минулого сезону - можна зустріти досить істотні знижки, іноді доходять до 70%. У той же час на сезонний товар навряд чи будуть суттєві знижки.
"Якщо ви збираєтеся купити пуховик, то ви повинні готуватися, що там реальна знижка може бути до 20%. Серйозних, якихось глобальних знижок там бути не може, тому що сезон в принципі тільки починається і бізнес збирається на цьому заробити", - пояснив експерт.
На тлі розпродажів активізуються і онлайн-шахраї. Наприклад, вони створюють фальшиві сторінки відомих сайтів.
"Тому якщо ви хочете щось купити - перевірте. Напишіть цей сайт в пошуку, якщо "вилітає" аналогічна сторінка, значить все окей", - радить представник "Союзу споживачів України".
Але якщо видача інтернет-пошуку показує зовсім іншу сторінку, краще не мати справи з такими продавцями.
Крім того, Несміянов, радить не купувати товари з категорій, що не підлягає поверненню. Це, зокрема, нижня білизна, шкарпетки, косметика, золото, постільна білизна, дитячі іграшки, бритви і інше.
Що стосується інших товарів, магазини часто заявляють, що виставили останні одиниці товару. Головне - зберегти чек і товарний вигляд покупки і все ретельно перевірити. Щоб сукня не була порвана, на телефоні не було подряпин, щоб зарядний пристрій - працював.
Якщо покупець через два дні, побачив в інтернеті, що вартість на придбання знижується, то можна спокійно його повернути продавцеві. Потрібно взяти товар, чек, на всякий випадок - паспорт. А потім - купити за нижчою ціною.
В причину повернення товару можна писати що завгодно, крім "неякісний", "б / в", "бракований", "підробка".
Бували випадки, коли клієнти заявляли, що телефон "повільно думає", тому він "бракований" або "неякісний". Але в такому разі це не буде причиною для повернення телефону - його по гарантії відправлять в сервіс. Там він проведе 14 днів і право повернути товар буде втрачено.
"Пишете просто" Не підійшов колір "- і все", - порадив Максим Несміянов.
Він звернув увагу на ще один важливий момент при покупці одягу і взуття. Згідно з постановою Кабінету міністрів, гарантійний термін обчислюється не з дня покупки, якщо це сезонний товар, а з дня початку сезону.
Якщо купити що то "осіннє" зараз, то, згідно з нормативними документами, "осінь" закінчилася 15 листопада. Тобто гарантія на таку "осінню" взуття, куплену зараз, почне діяти з 15 березня 2021 року. Те ж відноситься і до "літа" - гарантія почнеться з 15 травня 2021 року.
Якщо взувши взуття в наступному році покупець виявить, що вона неякісна, то можна повернути свої гроші з гарантійного випадку.
"Головне - зберігати чек", - попередив Максим Несміянов.
Раніше "Апостроф" розповідав, що в мережі з'явилася влучна фотожаба на розпродажі Чорної п'ятниці в Україні.