RU  UA  EN

Вівторок, 7 травня
  • НБУ:USD 39.20
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.20
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

7 травня

6 травня

Всі новини

Як з'явилася Чорна п'ятниця: історія "свята розпродажів" та його китайська "підробка"

Традиційно, люди з нетерпінням чекають на свою улюблену Чорну п'ятницю. У цей період безліч магазинів пропонують різноманітні знижки та акції, влаштовують розпродажі. Це шанс купити речі, які давно подобалися, але за привабливішою ціною.

"Апостроф" розповідає цікаві факти про "Чорну п'ятницю".

Читайте також: Українців "розводять" на гроші не тільки шахраї: як не стати жертвою у Чорну п'ятницю

Історія терміна "Чорна п'ятниця"

Ця назва остаточно закріпилася ще у середині минулого століття. Перша згадка з'явилася в одному з американських журналів, присвячених менеджменту. У статті йшлося про те, що багато працівників почали брати лікарняні в день великого розпродажу, щоб замість роботи розпочати шопінг, що впливало на роботу підприємств. Поліція Філадельфії, фіксуючи пробки та важку дорожню обстановку в "Чорну п'ятницю", закріпила цю назву. Сьогодні багато американських міст вирішили зробити цей день вихідним, щоб не стикатися зі змінами робочого ритму.

Історія появи

Родоначальник розпродажів у Сполучених Штатах – Франклін Вулворт. В 1873 він організував розпродаж "все по 5 центів", але до масового святкування "Чорної п'ятниці" залишалося ще багато часу. Вона зародилася лише у 30-х роках минулого століття, коли американський президент Рузвельт офіційно затвердив календарну дату Дня Подяки, зафіксувавши відлік до Різдва.

Працівники торгівлі завжди знали, що саме в цей час починається сплеск продажів, тому вирішили простимулювати покупців полювати за знижками.

Китайські хитрощі

З великим бажанням заробити більше на товарах з низькою торговою націнкою деякі великі роздрібні мережі Америки замовляють у Китаї спеціальні партії товарів для "Чорної П'ятниці". Це, найчастіше - техніка,що відрізняється меншою собівартістю та, в результаті, - поганою якістю.

І "липові" розпродажі

Ще один спосіб залучити покупців і позбутися запасів, які не мають попиту, - застосування несправжніх знижок. Наприклад, на товарі, ціна якого 100 доларів, у четвер ставлять цінник у 200 доларів і потім уже роблять знижку 60%. Такі нечесні прийоми нерідко використовують, продаючи електроніку та комп'ютерну техніку, яка є низькомаржинальним товаром і має влстивість швидко старіти.

Нагадаємо, раніше "Апостроф" розповідав про те, де українцям шукати знижки та як не переплатити.