Юристи дали поради українцям, як зафіксувати збитки від підтоплення та отримати грошові компенсації.
Про це пише Suspilne.media.
Читайте також: Українці можуть оформити карту "єВідновлення": що потрібно знати
Йдеться про постраждалих від підриву Каховську ГЕС 6 червня поточного року. На правобережжі Херсонської області опинились під водою 1852 будинки. На майже кінець червня громадяни написали у поліцію близько 4 тисяч заяв про пошкодження майна. Досі триває ліквідація наслідків підтоплення.
За словами юристки Олени Іпатенко, жителі Херсонської області повинні правильно зафіксувати збитки, адже мають право на грошову компенсацію.
Алгоритм дій для фіксації збитків
Щоб отримати виплати, потрібно зробити кілька кроків:
- зробити фіксацію факту підтоплення житла. Для цього необхідно звернутися у поліцію за номером телефону 102 чи особисто. Після огляду поліція зафіксує факт пошкодження майна, Надалі треба одержати витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (ЄРДР);
- звернутися у міськраду чи сільраду, щоб там теж зафіксували факт пошкодженої оселі через підтоплення;
- скласти акт підтоплення оселі. Це має зробити комісія балансоутримувача багатоквартирного будинку. Якщо підтоплено приватний будинок, то потрібна засвідчення так званого квартального та сусідів. В інакшому разі треба скласти акт у присутності свідків та сусідів, зберігши їхні контакти. Усі присутні повинні підписати акт.
В акті потрібно вказати:
- дату складання акту: число, місяць та рік;
- місце складання - адресу будинку чи квартири;
- прізвища, ініціали, посади членів комісії;
- прізвище, ім'я, по батькові власника (наймача чи орендаря) пошкодженого житла;
- деталі підтоплення та причини;
- оцінити матеріальну шкоду (обсяги ремонту квартири, список пошкоджених речей та їхню орієнтовну ціну);
- висновок комісії про причини підтоплення;
- детально зафіксувати на фото та відео пошкодження у квартирі чи будинку.
4. подати заявку, документи для компенсації та грошової допомоги.
Компенсація за пошкодження оселі до 200 тисяч грн
Власники пошкодженого майна мають право подавати заяви в паперовій або електронній формі на грошову компенсацію в рамках програми "єВідновлення".
Заяви можна подавати через ЦНАПи, органи соцзахисту населення чи нотаріусів, додавши оригінали таких документів:
- паспорт;
- ідентифікаційний код;
- документи на нерухоме майно.
Також подавати заяви можна через портал державних послуг "Дія". Для цього потрібно:
- відкрити портал "Дія";
- знайти вкладку "Послуги";
- розділ "єВідновлення".
Якщо відомостей про об’єкт нерухомого майна немає у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (житло, придбане до 2013 року), потрібно звернутися у ЦНАП чи до нотаріуса, де мають надати витяг, додала юристка.
Одноразові грошові компенсації
Йдеться про виплати у 5 тис. грн від держави та 6,6 тис. грн - від Міжнародної організації з міграції. Право на виплати мають постраждалі мешканці Херсонщини та Миколаївщини.
Громадяни можуть писати заяви на отримання одноразової грошової допомоги в управління соцзахисту населення. Також потрібні:
- документи, що посвідчують особу чи єДокумент;
- документи, що підтверджують реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- свідоцтво про народження дітей.
Якщо немає документів, то приймають копії. Заявки потрібно подавати до 31 серпня 2023 року.
У разі відмови - можна звертатися на гарячі лінії:
- Національна соціальна сервісна служба - (044) 289 87 89;
- кризова лінія Мінреінтеграції - 1548.
Нагадаємо, через Центр надання адміністративних послуг чи нотаріуса можна отримати компенсацію за зруйноване чи пошкоджене житло.
- Вас також може зацікавити:
Оформлення субсидії "в один клік": Кабмін затвердив спрощений механізм
Виплати за пошкоджене житло: інструкція, як подати заявку через "Дію"
Українці можуть реєструвати майно через "Дію": кого торкнеться