Термін "Чорна П’ятниця" став відомим як назва дня розпродажів в середині 20-го століття з "легкої руки" поліції Філадельфії у США, яка фіксувала величезні пробки, адже багато працівників брали лікарняний чи просто прогулювали роботу, аби "пошопитися" у магазинах після Дня подяки.
Про це пише "Апостроф".
На початку минулого століття фінансова документація, для спрощення розуміння, записувалася різнокольоровим чорнилом. Тобто прибуток записувався темним чорнилом, а збитки відзначали червоним. Оскільки величезний наплив покупців робив магазинам непоганий виторг, у бухгалтерських книгах запис за цей день був переважно чорним.
Читайте: "Чорна п'ятниця" вже почалася: як магазини своїми "знижками" обманюють покупців
У середині 20-го століття день знижок запросто міг паралізувати роботу підприємств й роботодавці під страхом звільнення забороняли працівникам не виходити на роботу. А для рятувальників, лікарів та правоохоронців брати відгул взагалі заборонялося законодавчо.
Наразі у даний час у деяких штатах США "Чорна п'ятниця" офіційно стала вихідним днем.
У 2010-х роках торгові майданчики у Китаї організували власні великі розпродажі 11 листопада, "присвятивши" їх національному Дню Холостяка. Утім, товари на Alibaba Group у ці дні можуть продаватися навіть за завищеними, ніж звичайно, цінами. Адже продавці у Китаї розраховують, що іноземні клієнти не слідкують за цінами на AliExpress. Хоча, зазвичай, на цих майданчиках можна купити щось за "дуже смішні" гроші.
Але, як зазначають у компанії YouСontrol, найпоширенішим видом шахрайства залишається створення фейкового інтернет-магазину і продаж неіснуючого товару з передоплатою. Характерною ознакою таких сайтів є надзвичайно привабливі ціни, які не відповідають реальній ціні товару.
Згідно з дослідженням "Kantar Україна", цьогоріч 57% українців планують здійснити покупки на "Чорну п’ятницю", тому експерти рекомендують робити покупки лише на перевірених майданчиках, які можуть гарантувати якість товару та безпеку переказів.
Якщо магазин невідомий, краще уникати передоплати. А про шахрайські онлайн-магазини потрібно повідомляти кіберполіцію. Перш ніж зробити покупку, перевіряйте ціни на інших майданчиках. Адже пропозиція, яка виглядає занадто привабливо, може виявитися шахрайською.
Дані про підприємство чи ФОП можна перевірити у відкритих джерелах. А при купівлі онлайн чи соцмережі рекомендується переглянути відгуки та зважати, щоб вони були залишені реальними людьми, а не ботами.
Нагадаємо, раніше ми писали, у чому суть та історія "Чорної п'ятниці".
- Вас може зацікавити:
Як з'явилася Чорна п'ятниця: 9 цікавих фактів про цей день
Психологія Чорної п’ятниці: як магазини змушують людей купувати більше