RU  UA  EN

Четвер, 21 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

21 листопада

Всі новини

Готуємо авто до зими: поради для новачків та досвідчених водіїв

Взимку погода стає ще суворішою та непередбачуваною, а тому українським водіям слід підготувати своє авто, у тому числі і на дизелі, до будь-яких ситуацій на дорозі в зимовий час, обов'язково помінявши гуму на зимову.

"Апостроф" розповідає, як навіть новачкам в автомобільній сфері підготувати свою машину до зими, що потрібно ретельно перевірити, які особливості у підготовці авто на дизелі до зимової пори, а також дає поради щодо підготовки шин та дисків.

Читайте також: Що має бути в авто взимку: ТОП– 6 предметів для кожного водія

Що перевірити

  1. Обігрів. Переконатися, що пічка в машині справно працює, як і обігрів стекол і дзеркал.
  2. Двигун. Провести діагностику двигуна для завчасного виявлення несправностей.
  3. Гума. Вчасно замінити гуму на зимову.
  4. Акумулятор. Перевірити стан акумулятора, а саме оглянути клеми на наявність окислення та дефектів, виміряти напругу, проконтролювати рівень електроліту.
  5. Олія. Краще перед зимою залити нове або перевірити, чи не загусло воно.
  6. Паливо. Не рекомендується морозною зимою їздити "на лампочці", оскільки перепад температур призводить до появи конденсату і може потрапити в паливну систему.
  7. Скло. Переконатися, що склоочисники у хорошому стані. Залити в бачок омивача "незамерзайку".
  8. Гальма. Пройти діагностику гальмівної системи, налаштувати регулятор, замінити колодки, якщо треба.
  9. Підвіска. Перевірити стан амортизаторів та стійок.

Підготовка дизельного автомобіля

Дизельне паливо взимку стає більш в'язким, тому більшого значення набуває справний стан стартера та акумулятора. Щоб все працювало справно, необхідно обробити клеми акумулятора і стартера, очистити від окислення і покрити мастилом, злити з бака відстій, а також використовувати масло з низькою в'язкістю.

Підготовка для новачків

Крім того, щоб відвезти машину на ТО, можна зробити прості дії самостійно:

  1. Замінити гуму за сезоном.
  2. Замінити звичайні килимки в салоні на форму корита, тоді сніг з взуття не зашкодить салону машини.
  3. Замінити рідину в бачку омивача на незамерзайку.
  4. Змастити замки, петлі та ущільнювачі, а коли вже дуже холодно на вулиці, то замки краще змастити спеціальним аерозолем.
  5. Оглянути кузов та зафарбувати сколи та подряпини.
  6. При митті авто замовляти обробку воском.
  7. Завжди мати в багажнику: рукавички, лопату, пачку солі, скребок для льоду та щітку, трос для буксирування, дроти-крокодили, запасну рідину в склоомивачі.

Поради щодо шин та дисків у зимовий час

Один з найоптимальніших варіантів зберігання зимової гуми - накачати їх повітрям до робочого тиску і скласти стосом у сухому і добре провітрюваному приміщенні. Водночас не можна зберігати шини в повністю герметичному стані, інакше накопичуватиметься конденсат, який згодом зіпсує метал дисків і корд у шинах.

На колеса дуже сильно впливають вібрація, волога, перепади температур та хімічні антигололідні реагенти. Якщо зимова гума одягнена на легкосплавні диски, то важливо оглянути наявність сколів і слідів від ударів, оскільки через ями на дорогах можуть з'являтися мікротріщини.

Варто очистити метал від пилу від гальмівних колодок, бруду та реагентів. Перед тим, як встановити штамповані диски, необхідно переконатися, що краї не погнуті і немає корозії. Інакше тиск у шинах пропаде і з'являться вібрації. Таким чином, сталеві диски краще спершу ретельно почистити, обробити засобом проти корозії, а при помітних деформаціях слід прокатати на шиномонтажі.

Також потрібно оцінити рівномірність зношування шин і залишкову глибину протектора, наявність і кількість дрібних подряпин, що застрягли в протекторі каменів та лунок від втрачених шипів.

Захистити гумову суміш шин від виникнення дрібних тріщин допомагають спецзасоби для догляду за шинами. Цими засобами можна очистити гумові дверні, віконні, багажні ущільнювачі. Водночас засоби догляду за легкосплавними та сталевими штампованими дисками позбавлять водія абразивного пилу від гальмівних колодок, кристалів їдкої "дорожньої хімії", захищаючи диски від подальших забруднень, крім того, бажано мати в багажнику флакон герметика для ремонту шин.

Раніше "Апостроф" зібрав корисні поради про те, яке взуття краще підійде для зими та деякі лайфхаки для того, щоб впевнено почуватися під час ожеледиці.