Повернення обов'язкового технічного огляду легкових автомобілів є однією з умов договору про асоціацію з ЄС, яку Україна зобов'язана ратифікувати. У відповідному законопроекті Міністерства інфраструктури датою його запровадження був 2022 рік, але через війну його перенесли і можуть призначити у 2023, але остаточного рішення поки що немає. Якщо обов'язковий ТО все ж таки запровадять, то у власників "євроблях" можуть виникнути проблеми.
Про це пише The Page.
Крім справності основних систем автомобіля, що безпосередньо впливають на безпеку дорожнього руху, в техогляд входитиме і "екологічна" експертиза. Пройти її не зможуть більшість "євроблях".
Справа в тому, що часто причиною їх низьких цін є саме нефункціонуючий каталітичний нейтралізатор (у бензинових моторів) і фільтр сажі (у дизелів). І експлуатація таких автомобілів у ЄС, на відміну від України, не просто карається, а заборонена.
Для зниження токсичних викидів у вихлопну систему автомобіля інтегрують конвертер, каталітично активний шар якого складається з благородних металів платинової групи – самої платини, а також паладію та родію.
Читайте також: Спочатку реформа - потім техогляд: чому обов'язковий ТО зараз повертати не можна
Усі три коштують істотно дорожче за золото і тому котируються не лише на Лондонській біржі, а й у будь-якому локальному пункті прийому вторсировини. За ними полюють автозлодії, а часом самі покупці "євроблях" продають їх. Справа в тому, що робота обох пристроїв збільшує витрату чи не на третину.
Залежно від конструкції продати каталізатор можна загалом за 150-200 доларів, а поставити новий – коштуватиме вже 1000-1500 доларів. А це вже сума, яку можна порівняти з вартістю самої "бляхи". Власнику такого авто буде вигідніше його "пустити на запчастини", ніж витрачатися спочатку на розмитнення, а потім на приведення до відповідності екологічним нормам.
Як розповідав "Апостроф", у разі повернення обов'язкового техогляду, на СТО утворюватимуться черги, які водії займатимуть з ночі.