На шляху України до Європейського Союзу наша країна повинна запровадити й основні, уніфіковані для всіх країн-членів стандарти обов’язкового технічного огляду автомобілів.
Про це пише ресурс Avtosota.
Україні потрібно розробити механізм проведення обов’язкової перевірки придатності колісних транспортних засобів до експлуатації, правила навчання та екзаменування експертів, порядок роботи відповідних навчальних центрів, запропонувати законопроєкт та обговорити його з експертами ЄС.
Читайте: В Україні змінилися правила техогляду авто: що таке Е-протокол
При цьому, мова йде про усі транспортні засоби, зареєстровані в Україні, а не лише такі, що перетинатимуть кордон з країнами Євросоюзу.
Європейська практика проведення техогляду передбачає перевірку автомобілів на спеціалізованих станціях, що призначені виключно для цієї процедури. Тобто, це не класичні станції технічного обслуговування, які займаються ремонтом машин. У Німеччині регулярний технічний огляд проводить група компаній TÜV, а у Польщі станції належать різним власникам, які конкурують між собою.
Яким буде кінцевий варіант законопроєкту про обов’язковий технічний огляд – наразі невідомо. Проте, найімовірніше, в Україні його також проводитимуть приватні компанії, що мають відповідне обладнання та кваліфікованих експертів, які вже проводять техогляд комерційних транспортних засобів та сертифікацію машин, які пригнали з-за кордону.
Під час перевірки технічного стану автомобіля перевірятимуть елементи, що впливають на безпеку та екологію. Зокрема, гальмівну систему, рульовий механізм, освітлювальні прилади, колеса, ходову частину та інші основні вузли та агрегати. Окрім того, фіксуватимуть пробіг автомобіля у єдиному реєстрі транспортних засобів.
При цьому перевірятимуть машини за стандартами, що діяли на момент її виготовлення. Тобто, від автомобіля 1986 року випуску вимагатимуть дотримання стандартів саме цього року. Ніхто не вимагатиме встановлення каталітичного нейтралізатора на це авто, але якщо конструкцією він передбачений, а по факту – відсутній, у власника можуть бути проблеми.
У Євросоюзі новий автомобіль повинні вперше перевіряти через чотири роки після першої реєстрації, а усі інші – кожні 2 роки. Проте кожна з країн-членів ЄС має право проводити технічний огляд частіше. Наприклад, у Польщі приватні легковики перевіряють щороку.
Додатково, на власний розсуд, кожна з країн має право зобов’язати власників авто проходити техогляд позачергово: після серйозних ДТП, під час яких були пошкоджені елементи, що стосуються безпеки авто; якщо автомобіль був модифікований чи переобладнаний; під час зміни власника машини, та коли пробіг перевищив 160 тисяч кілометрів.
У той же час ретро-автомобілі, що отримали такий статус відповідно до чинних процедур, у більшості країн ЄС звільнені від проходження обов’язкового технічного огляду.
Нагадаємо, що уряд у травні ухвалив постанову про вдосконалення порядку проходження обов'язкового ТО.
- Вас може зацікавити:
Які автомобілі повинні проходити обов’язковий техогляд: в МВС назвали перелік і вимоги
Значно підвищить шанси: як підготувати авто до проходження техогляду
В Україні введено важливу зміну щодо перевезення дітей: батькам доведеться спустошити гаманці