Німецькі дослідники розробили алгоритм, який може враховувати несподівані події під час дорожнього руху за участі безпілотних автомобілів. Алгоритм розроблено за допомогою даних, зібраних з реальних автомобілів, і протестовано під час комп'ютерного моделювання.
Як передає "Апостроф", наукова робота вчених опублікована в журналі Nature Machine Intelligencе.
Вчені Мюнхенського технічного університету заявили, що розроблений алгоритм зробить безпілотні автомобілі "безпечними для нещасних випадків" в разі, якщо інші водії-люди на дорозі поводяться відповідально.
"Безпілотний транспортний засіб виконував лише безпечні траєкторії руху, навіть коли використовувався запланований планувальник траєкторій, який не знав про інших учасників дорожнього руху. Отримані результати показують, що наша методика онлайн-перевірки може різко зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод'', - йдеться в дослідженні.
Як відомо, перевага самокерованих автомобілів полягає в тому, що вони не здатні втрачати концентрацію або втомлюватися, як водії-люди, і можуть бути забезпечені системою, яка завжди обчислює безаварійну траєкторію.
Однак люди здатні набагато краще реагувати на безліч унікальних ситуацій, на які безпілотний автомобіль, можливо, ніколи не був запрограмований. Це приміром, поява велосипедиста на дорозі.
Вчені ж заявляють, що можуть забезпечити ці авто системою, яка обчислює безаварійну траєкторію руху. Припускаючи, що інші учасники дорожнього руху їздять правильно, алгоритм може розрахувати безпечні плани у випадку настання несподіваної події.
Автори перевірили цей підхід за допомогою комп'ютерного моделювання реальних дорожніх ситуацій, які були зафіксовані в міських сценаріях і відтворені за допомогою алгоритму, включаючи лівий поворот на міському перехресті.
"Ліві повороти на перехрестях є одними з найнебезпечніших маневрів, оскільки автономний транспортний засіб повинен враховувати перевагу проїзду зустрічних транспортних засобів і поступатися потенційним велосипедистам на їх спеціальній смузі", - кажуть дослідники.
Помітним мінусом алгоритму є те, що учасники дорожнього руху - і водії, і пішоходи - часто не поводяться відповідально на дорогах, також можуть існувати деякі ненавмисні обмеження автономного транспортного засобу. Тому низка фахівців розкритикувала розробку німецьких вчених.
"Все це проводиться в комп'ютерному моделюванні, яке не стосується динаміки реального світу. Також робиться помилкове припущення, що всі інші учасники дорожнього руху дотримуються правил дорожнього руху. Потрібні значно більші дослідження в реальному світі, перш ніж його можна буде розглядати для сертифікації", - заявив Ноель Шаркі, професор штучного інтелекту та робототехніки з Університету Шеффілда.
Як повідомляв "Апостроф", у 2021 році на автомобільному ринку в США очікують повністю електричний седан Lucid Air від молодої компанії Lucid Motors, який стане новим конкурентом для Tesla Model S і Porsche Taycan.