RU  UA  EN

четверг, 28 марта
  • НБУ:USD 38.90
  • НБУ:EUR 42.05
НБУ:USD  38.90
Политика

Помочь Вооружённым Силам Украины! Ссылка для переводов

Мнение

​Програма діяльності Уряду: Камо грядеши!

У вівторок Кабінет міністрів України оприлюднив текст Програми діяльності Уряду на 2015 рік, яка була схвалена парламентом у четвер. Ознайомившись з цим проектом документа, можна зробити висновок, що Уряд, розробляючи свою програму, суттєво відкоригував нещодавно підписану Коаліційну угоду, яка, нагадую, стала фундаментом у створенні коаліції у ВР та формуванні Уряду.

Це уже третій базовий документ, який протягом останніх місяців розроблений в Україні і який ще більше посилив протиріччя у векторі розвитку країни. Зокрема, Президент Петро Порошенко 25 вересня презентував своє бачення розвитку країни «Стратегія реформ -2020», де передбачено понад 60 реформ та програм. Коаліційна Угода, підписана 27 листопада містить уже 17 реформ. А ось Програма Уряду, яка мала б бути розроблена, виходячи з вищезгаданих документів країни, – містить досить протилежні положення.

Отже:

Найперше, що звертає на себе увагу в проекті Урядового документу – це відсутність нормативних актів, які в умовах військової агресії вже давно мали бути розробленими і затвердженими на перших засіданнях ВР.

У програмі Уряду відсутні положення, які згадуються у Коаліційній угоді. Зокрема, розробка нових редакцій Стратегії національної безпеки та Воєнної доктрини, Програми розвитку Збройних сил, Програми розвитку озброєнь та військової техніки; створення взаємоузгодженої державної системи інформаційної безпеки та розроблення і прийняття Концепції інформаційної безпеки.

У програмі Кабінету міністрів України не вказано заходи щодо реалізації Угоди України з ЄС, яка включає 7 розділів 43 додатки і 3 протоколи. Згадується лише максимальне використання переваг режиму вільної торгівлі з ЄС. Проте є «обіцянка» виконувати програми співробітництва з МВФ. Складається враження, що Уряд вирішив «заморозити» імплементацію Угоди з ЄС попри те, що через непідписання цієї Угоди Януковичем призвело до Революції гідності!

Щодо децентралізації , то Уряд взяв до виконання лише зміни до Бюджетного і Податкового кодексів, архітектурно-будівельного контролю та відкриття «прозорих офісів». Інші пункти Коаліційної угоди щодо формування самодостатніх територіальних громад і надання їм відповідних повноважень та фінансових ресурсів залишилися непоміченими!

Не згадується також і наявна у Коаліційній угоді Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, яку коаліціанти обіцяли розробити протягом 2015 року.

Не згадується у програмі дій Уряду про удосконалення інструментів Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР), де передбачено, цитую: «спрямовувати всі капітальні трансферти в регіони лише через ДФРР; забезпечити фінансування через ДФРР проектів розвитку (зокрема проектів співробітництва та добровільно об’єднаних територіальних громад), а не об’єктів інфраструктури. Розподіл видатків ДФРР між регіонами України передбачити як додаток до Державного бюджету».

У розділі «Нова політика державного управління» Уряд взагалі забув передбачити зміни до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» та інших законодавчих актів щодо закріплення загальних принципів процесу прийняття рішень Кабінетом Міністрів України , у тому числі з метою посилення відповідальності профільного міністра; запровадження посади Державного секретаря Кабінету Міністрів України; запровадження колегіальності та прозорості діяльності Кабінету Міністрів України, зокрема, шляхом завчасного оприлюднення проектів рішень Кабінету Міністрів України та підвищення ефективності роботи Урядових комітетів.

Забув Уряд і про запровадження інституту Державних секретарів міністерств та скорочення політичних посад заступників міністра, а також про фінансування міністерств, інших центральних органів виконавчої влади відповідно до обсягу покладених на них завдань та результатів їх виконання.

Уряд також «загубив» такий важливий розділ Коаліційної угоди, як «Реформа публічних фінансів» включно з зобов’язаннями запровадити методологію ESA 2010 у публічні фінанси. Саме тут і закладені корупційні схеми!

Є відмінності у податковій політиці. Для прикладу, в Угоді передбачено зменшення фіскального навантаження на фонд оплати праці, в тому числі, розміру єдиного соціального внеску до 18 % із застосуванням запобіжника у вигляді обов’язкового збереження розміру нарахувань та відрахувань з ФОП протягом року та поступовий перерозподіл фіскального навантаження на ФОП між роботодавцем та найманою особою, а у Програмі Уряду цього вже не має. Проте в Коаліційній угоді передбачено ліквідацію ДП «Вугілля України», а у програмі Уряду про це жодного слова!

І на завершення, я не розумію, яке відношення до судової влади в Україні має виконавча влада? Відповідно до Конституції України судова влада є незалежною гілкою влади і її рівність із законодавчою та виконавчою владою є невід'ємними ознаками правової держави. Проте, Уряд вирішив реформувати судову систему, забезпечити доступ до правосуддя, спростити порядок розгляду цивільних і господарських справ тощо.

З усіх цих документів напрошується лише один висновок: поки органи влади не припинять творення своїх стратегій, програм чи доктрин і не почнуть реалізовувати вже затверджені документи та виконувати волю народу, доти Україна тупцюватиме на місці і не розвиватиметься. Такі безвідповідальні дії влади є найбільшим викликом для незалежності України, якими користується п’ята колона і вороги України.

Читайте также

За что из СНБО уволили Данилова и кто такой Литвиненко

Перезагрузка среди силового блока продолжается, с этим связана отставка Алексея Данилова с должности секретаря СНБО

Депутаты-­­дезертиры: почему Верховная Рада впадает в кому

Есть несколько причин из-за чего Верховная Рада стала работать гораздо менее эффективно

Битва за мобилизацию: почему депутаты не спешат с новым законом

Пока наши защитники сражаются против российских оккупантов на фронте, нардепы все никак не могут проголосовать мобилизацию