У 2020 році на премію "Оскар" за кращий дизайн костюмів номінували кримінальну драму "Ірландець", трагікомедію "Кролик Джоджо", трилер "Джокер", драму "Маленькі жінки" і комедійну драму "Одного разу в Голлівуді". Їх події відбуваються в різний час, і дизайнери вельми постаралися, щоб вигляд персонажів максимально відповідав епосі і настрою картини. Поки члени Американської кіноакадемії вирішують, кому 9 лютого дістанеться заповітна статуетка, the Lime згадав фільми, в яких костюми стали окремим витвором мистецтва.
"Римські канікули" (1954)
За свою 54-річну кар'єру художниця по костюмах Едіт Хед отримала 35 номінацій на "Оскар", 8 з яких увінчалися перемогою. Їй довелося вдягати найвідоміших голлівудських дів, включаючи Мерилін Монро, Грейс Келлі та Елізабет Тейлор. Але найбільшу славу Хед принесла робота з Одрі Хепберн, чиє вбрання в мелодрамі "Римські канікули" стали еталоном жіночності і елегантності. До наших часів білосніжна сорочка, яскрава шийна хустка і довга спідниця-кльош у поєднанні з римськими сандалями залишаються нестаріючою класикою жіночої моди.
"Клеопатра" (1963)
"Клеопатра" з Елізабет Тейлор вважається найдорожчим фільмом свого часу (близько $ 484 млн з урахуванням інфляції). Його виробництво ледь не довело студію 20th Century Fox до банкрутства, але драма про єгипетську царицю назавжди залишила слід в історії моди. За 3 години екранного часу Тейлор змінила рекордні 65 костюмів, дизайнером яких виступили Ірен Шарафф, Вітторіо Ніно Новарезе і Рені Конлі. Саме їм слід дякувати за невгасаючу популярність максі-суконь, "зміїних" браслетів і кілець, геометричних зачісок і яскравого макіяжу в стилі Тейлор.
"Моя прекрасна леді" (1964)
Над костюмами для музичного фільму за п'єсою Бернарда Шоу "Пігмаліон" трудився легендарний художник по костюмах і декораціях Сесіл Бітон, включений в 1970 році в міжнародний Зал слави найстильніших людей. Бітон виконав величезну роботу, зобразивши перетворення неохайної квіткарки Елізи Дуліттл (Одрі Хепберн) в помпезну світську левицю. Її декоровані квітами і стрічками сукні і химерні широкополі капелюхи досі вражають своєю екстравагантністю, і знаменита стилізована фотосесія Леді Гаги для січневого випуску Vanity Fair в 2012 році - пряме тому підтвердження.
"Зоряні війни. Епізод IV: Нова надія" (1978)
Сьогодні костюмами принцеси Леї, Дарта Вейдера та імперських штурмовиків нікого не здивуєш: їхні образи настільки розтиражовані, що їх експлуатують навіть українські політики. Дякувати за це варто творцю саги Джорджу Лукасу, концепт-художнику Ральфу МакКаррі і Джону Молло, який з консультанта історичних фільмів перетворився на художника по костюмах для космічного вестерну, "один з героїв якого - кошик для сміття". Так, знаменитий костюм Дарта Вейдера він спроектував з чернечої мантії, мотоциклетного костюма, німецького військового шолома і протигаза. Одним із найбільших завдань Молло було створення безлічі екзотичних інопланетян, і отримуючи свій перший "Оскар" він пожартував, що костюми "Зоряних війн" були "насправді не стільки костюмами, скільки сантехнікою і автомобільними запчастинами".
"Титанік" (1998)
На рахунку у дизайнера Дебори Лі Скотт - більше 45 фільмів, але саме "Титанік" приніс їй заповітний "Оскар". Щоб вигадати приголомшливі вбрання, в яких красується героїня Кейт Уінслет та інші пасажири першого класу, художниці довелося простудіювати гору літератури про едвардіанську моду початку ХХ століття.
"Режисер не диктував, якими повинні бути костюми, але звертав увагу на деталі. Наприклад, коли Кейт переступає перила, ви можете почути легкий дзвін намистин. Він помічав ці деталі в одязі, використовував їх і створював завдяки їм потрібну атмосферу", - розповідала Скотт.
Цікаво, що знамените бузкове плаття, в якому Роза рятується від катастрофи "Титаніка", довелося шити кілька разів: через зйомки в солоній воді вбрання швидко втрачало кінематографічний вигляд.
"Марія-Антуанетта" (2006)
Костюми для фільму Софії Копполи створила триразова володарка "Оскара" Мілена Канонеро. На етапі попередньої підготовки режисер передала художниці коробку печива макарунс пастельних тонів і попросила використовувати їх в якості палітри. В інтерв'ю Канонеро розповідала, що в своїх чудових вбраннях вона спробувала передати суть епохи, але не відтворювала її в точності.
"Завжди потрібно шукати новий погляд на речі. Я спростила дуже важкий декор 18-го століття. Я хотіла, щоб костюми були правдоподібними, але більш стилізованими, - говорила вона в інтерв'ю. - У ті дні всі придворні дами були вкриті мереживом, бо це був спосіб показати, наскільки ти багатий. У них було набагато більше прикрас, ніж у мене".
Незважаючи на "спрощений" стиль рококо, робота Канонеро удостоїлася "Оскара", а 60 запаморочливих нарядів Кірстен Данст досі вражають своєю красою.
"Примарна нитка" (2018)
Дизайнер Марк Бріджес і його команда створили для фільму про геніального кутюр'є Рейнольдса Вудкока і його музи більше 50 костюмів, включаючи весільні сукні, вечірнє вбрання і повсякденний одяг. Дія стрічки відбувається в 50-ті, і щоб передати дух епохи, Бріджесу надали доступ до знаменитих суконь, виставлених в лондонському Музеї Вікторії та Альберта, включаючи твори Живанши, Балмейна, Балленсіага, Чарльза Фредеріка Уорта, Віктора Штібеля і Нормана Хартнелла.
Крім дизайну, фільм також показує процес створення одягу. Через це команді довелося шити вбрання протягом всього знімального процесу, аж до самого кінця. "Це був стан постійного створення, примірки та обробки", - згадував художник.
В результаті те, що відбувається у фільмі і на знімальному майданчику, дійсно переплетене "примарною ниткою": весь одяг був зроблений вручну, включаючи вишивку і бісероплетіння, а над однією сукнею могли працювати до 30 осіб одночасно.
Раніше theLime зібрали 8 найвідоміших пісень з фільмів, відзначених премією Оскар. Ці хіти були написані спеціально для фільмів, але швидко їх "переросли".
Найцікавіші новини тепер в Telegram! Підписуйтесь на канал theLime, щоб нічого не пропустити.