Ви впевнені, що знаєте все про улюблені радянські фільми? Давайте перевіримо. У цьому матеріалі ми розповімо вам про цікаві факти про картину "Сімнадцять миттєвостей весни", які можуть для багатьох стати сюрпризом.
На роль Гілтера серед інших пробувався і актор Леонід Куравльов. Він вдало пройшов проби, але сам зізнався, що не подужав такий образ. Леонід сказав: "Я цього антихриста не подужав. Моя природа заграла і була проти".
Юрій Візбор також подумував відмовитися грати роль Бормана. Але все-таки передумав. Правда, довелося йти на хитрощі, щоб надати акторові більш злісний вигляд. У ніс Візбора засунули ватні тампони, а в мундир підклали поролон. Ну а озвучувала персонажа і зовсім інша людина, Соловйов з Театру кіноактора, так як голос Юрія був занадто м'яким.
В'ячеславу Тихонову майстерно вдалося зіграти задумливого Штірліца в моменти, коли йде закадровий текст. На питання, як у нього це вийшло, актор відповів несподівано: "Все дуже просто - я прокручую в голові всю таблицю множення".
Забавна ситуація вийшла під час зйомки сцени наради у Шелленберга, де шеф СД гнівно вичитує підлеглих. Ця сцена німа, її озвучили закадровим текстом, але під час зйомки текст повинен був звучати. Знімали до пізна і в одному з дублів Олег Табаков на подив усієї групи вимовив незадоволеним тоном: "Товариші, це неподобство! Ми тут сидимо до двох-трьох ночі, пора вже цьому покласти край!". Статисти сприйняли це всерйоз, а після того, як режисер дав відмашку вимкнути камеру, всі почали сміятися.
На зйомках дуже відповідально підійшли до питання підбору костюмів. Тільки у одного В'ячеслава Тихонова було близько сотні білих сорочок і більш десяти костюмів. А ще піджаки, кітель, мундир, фрак і всякі дрібниці.
У моменти, коли в кадрі крупним планом показані руки Штірліца, насправді глядач бачить не В'ячеслава Тихонова, а іншого актора - Фелікса Ростоцького. У Тихонова на правій руці було татуювання з ім'ям "Слава", він зробив його в юнацтві. Приховати це гримом було непросто, тому вирішили взяти дублера.
Дитину радистки Кет грали шестеро різних малюків. Спочатку творці фільму думали використовувати ляльок, але виявилося, що іграшкові пупси занадто неприродно виглядають в кадрі. Тому було вирішено запросити реальних маленьких акторів. Але знімати таких крихіток можна не довше двох годин, адже вони дуже швидко втомлюються, їх потрібно годувати і змінювати їм пелюшки за графіком і так далі. Тому одного кіношного малюка грали відразу шестеро реальних.
Директор фільму покликав на зйомки однієї зі сцен своїх знайомих євреїв. Але пізніше довелося їх розпустити по домівках, навіть не дивлячись на вже видані гроші. Вся справа в тому, що статисти повинні були грати есесівців, які охороняли штаб-квартиру РСХА. Коли на зйомки прийшов консультант з КДБ і побачив акторів, він був шокований. Тоді сталася наступна розмова:
- Чому в ролі есесівців знімаються євреї?!
- А ви що, антисеміт? - здивувалася режисер Тетяна Ліознова.
- Ні, але ви самі знаєте, які у нас відносини з Ізраїлем. Ось і вийде, що ми в своєму фільмі покажемо, що євреїв знищували такі ж євреї, тільки в гестапівській формі.
Ліознова натяк зрозуміла, тому відразу ж викликала на майданчик директора картини Лебединського і переконливо попросила його поміняти всіх статистів.
- Як поміняти?! Я ж їм вже заплатив! - директор був просто в шоці.
- Нічого, компенсуєш зі своєї кишені! - різко заявила Ліозонова.
Вона була непохитна і директору довелося виконати її доручення. Лебединський подзвонив в Вищу пограншколу і попросив прислати на зйомку десятьох курсантів, в ідеалі - прибалтів. Прохання виконали і саме цих хлопців тепер можна побачити в картині.
- Читайте також на theLime про п'ятірку цікавих місць в Україні, де знімали знамениті радянські фільми .
Найцікавіші новини тепер в Telegram! Підписуйтесь на канал theLime, щоб нічого не пропустити.