У 2020 році суворі правила авіаперельотів разюче відрізняються від "золотої доби цивільної авіації", коли в салонах літаків можна було курити, відпочивати на м'яких диванах і ласувати вишуканими стравами. Видання Insider показало, як змінилися повітряні подорожі за 100 років, до тих самих пір, коли пандемія Covid-19 всіх запакувала в захисні маски.
У 20-ті роки ХХ століття з'явилися перші літаки, призначені виключно для пасажирів. Вони вміщували до 20 осіб, досягали висоти 915 метрів, були гучними, холодними, не герметичними і повільними. На сході цивільної авіації літаки літали зі швидкістю 160 км / год і часто зупинялися для дозаправки.
Пасажири літака в 1920-х
У 30-х роках в літаках з'явилися бортпровідники, а перельоти стали більш комфортними і безпечними. Самі літаки також змінилися: у них з'явилася ізоляція, підігрів і м'які сидіння. Крейсерська висота польоту збільшилася до 6000 метрів, що зменшило турбулентність і дозволило подорожувати набагато швидше (близько 320 км / год).
Салон літака в 1936 році
У 40-х Друга світова війна змінила пасажирські авіаперевезення. Із закінченням бойових дій у США і Європи залишилося багато літаків, а також великі нові аеродроми з довгими злітно-посадковими смугами, які перепрофілювали для комерційних польотів. У світі з'являлося все більше аеропортів, а трансатлантичні перельоти стали повсякденним явищем.
Солдати в транспортному літаку в 1943 р
50-ті роки ХХ століття називають "золотою добою цивільної авіації". Хоча квиток на літак коштував тоді нечуваних грошей, пасажири отримували виключно гламурний сервіс. Відстань між рядами крісел досягала 86 см, і люди могли зручно розкинутися в м'яких сидіннях. Стильно одягнені стюардеси подавали ласощі і напої в скляному посуді. У той же час з'явилися нові лайнери Boeing 707 і Douglas DC-8, які могли вмістити понад 200 пасажирів і зробили авіаперельоти доступними для середнього класу.
Пасажири відпочивають у відкидних кріслах в 1950-х роках
У 60-ті роки комерційна авіація переходить з розряду шику в буденність. Салони стають менш вишуканими, але вміщають більше крісел. За одне лише десятиліття авіатранспортом скористалися понад 170 млн осіб. На той час в багатьох країнах не було жорсткого державного регулювання авіаперельотів: люди могли купувати квитки без посвідчення особи, а близькі проводжали мандрівників до самої злітно-посадкової смуги.
У 60-х салони літаків стають більш людними
У 70-х авіакомпанії перевозили велику кількість пасажирів і продавали квитки по більш розумними цінами. Планування салонів стає утилітарним, а в цілях безпеки крісла обладнують високою міцною спинкою.
У 80-і роки в літаках все ще можна було курити сигарети, закуски були включені у вартість квитка, а пасажирам дозволялося перевозити стільки ручної поклажі, скільки вони хотіли. Більш того, багато авіакомпаній дозволяли відвідувати кабіну літака під час польоту.
У 90-ті авіатранспортом скористалося понад 899 млн пасажирів, а зростаючий попит і пропозиція зробили перельоти доступнішими. Відстань між кріслами зменшилася, куріння в салоні заборонили, хоча закуски і спиртні напої як і раніше залишалися безкоштовними. Також в той час на задніх спинках сидінь почали з'являтися перші екрани.
Після теракту 11 вересня 2001 року правила безпеки в аеропортах стали набагато суворішими. Двері кабіни пілотів зміцнили і почали закривати, а в зону виходу на посадку стали допускати тільки пасажирів з квитками. Через економічну кризу літати на літаках стало менше людей, і авіакомпанії почали активно впроваджувати рейси економ-класу.
У 2010-х року в салонах літаків з'являються зручності, якими люди звикли користуватися на землі, включаючи телевізори з сенсорними екранами і зарядні USB-пристрої. Але пасажирам також довелося розщедритися на безліч додаткових зборів, забути про безрозмірну ручну поклажу і безкоштовне харчування.
У 2020 році в умовах глобальної пандемії коронавірусу практично всі авіакомпанії вимагають від пасажирів обов'язкового носіння захисних масок, а на багатьох рейсах перестали подавати їжу і напої. Кількість пасажирів комерційних рейсів досягло мінімуму за останні 10 років, а люди, які все ж продовжили користуватися авіатранспортом, зобов'язані здавати ПЛР-тести після прибуття в країну призначення. Авіакомпанії зазнають колосальних збитків, багато хто з них знаходяться на межі банкрутства. Залишається лише гадати, як зміняться авіаперельоти після коронакизи.
- Раніше влада Китаю рекомендували стюардесам носити підгузники під час рейсів - все заради боротьби з Covid-19. Справа в тому, що туалети в літаках виявилися найнебезпечнішим для зараження місцем.
- Читайте також список найбрудніших предметів в літаку, які варто було б дезінфікувати. За словами стюардеси, перше місце в списку зайняли кишені на спинках сидінь.
Найцікавіші історії та новини дня тепер у Telegram! Підписуйтесь на канал theLime та дізнавайтеся про них швидше.