RU  UA

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00

Новини

22 листопада

Всі новини

Приватні поїзди, літаки і штрафи для "євроблях": у Зеленського розкрили найближчі плани

Майбутній глава транспортного комітету Верховної Раді від партії "Слуга народу" Владислав Криклій поділився планами на найближчий час щодо ситуації на залізниці, в авіації і штрафів для "євробляхерів".

Про це він розповів в інтерв'ю виданню " Ліга ".

"Перше що хочемо зробити, прийняти 9 законопроектів, пов'язаних із зобов'язаннями України в рамках угоди про асоціацію з ЄС. Це все, що стосується лібералізації ринків: допуск приватної тяги на залізницю, мультимодальні перевезення, внутрішній водний транспорт, концесія автодоріг, залучення незалежних інженер-консультантів в будівництво доріг, автоматичні габаритно-вагові комплекси, техогляди", - заявив Криклій.

Також він анонсував повну лібералізацію ринку річкових перевезень.

"Зараз річкою перевозиться близько 5-6 млн тонн, а за часів СРСР - 60 млн тонн. Природно, треба обсяги збільшувати", - зазначив Криклій.

На питання журналіста про повернення техоглядів автомобілів він відповів: "ЗМІ люблять спекулювати, мовляв, знову даішники будуть брати гроші. Це не так. Всі станції проведення техогляду давно передані в приватний ринок - все так і залишиться. По-друге, буде поетапне введення, починаючи з старих машин (переобладнані, перша реєстрація б/в транспорту). Для нових машин на перші три роки не буде зобов'язання про проведення техогляду".

Також він повідомив, що президент Володимир Зеленський ініціював законопроект, яким пропонується відстрочити до кінця року дату початку введення штрафів за несвоєчасну розмитнення автомобілів на Єврономер.

"Мої відчуття, що у багатьох просто немає документів на машини. В січні-лютому спостерігалося аномальне кількість реєстрацій автомобілів на єврономерах. Тільки в січні 2019 го зафіксували більше 200 000 реєстрацій транспорту, показники січня 2018 го - 70 000 реєстрацій. Я так розумію, зараз залишилися незареєстрованими тільки ті, хто не хоче, не може або не має документів. Ось вони і намагаються це відтягувати. Коли закінчиться період без штрафів, будемо сідати і на цифрах дивитися кількість реєстрацій. Якщо зараз немає бажаючих реєструватися, чому вони повинні з'явиться через півроку? Тому, я думаю, що це остання відстрочка", - сказав Криклій.

Він також висловився про допуск приватної тяги в інфраструктуру "Укрзалізниці".

"Тут буде компромісне для бізнесу та УЗ рішення. Якщо не торкатися залізниці, генеральна лінія спрямована на максимальну поетапну лібералізацію. Держава повинна залишатися власником тільки стратегічної інфраструктури та її експлуатувати: дороги залізничного сполучення, річки, акваторії портів.

Наприклад, залізничні вокзали. Вам подобається, як вони працюють? Ми вважаємо, що було б правильно передати вокзали в управління приватному бізнесу через концесію або довгострокову оренду. Пасажири отримують першокласний сервіс, бізнес - пасажиропотік і все це ефективно управляється", - заявив політик.

"Також ми б хотіли більше уваги приділяти розвитку малої авіації. Це позитивно позначиться на дорогах і екології. До того ж це просто зручно. Зараз ціна на невеликий двомісний літак порівнянна з вартістю Toyota Land Cruiser. Дозволити собі переліт з Києва до Одеси зможе будь-яка людина. Не потрібно буде звертатися до великих авіакомпаній", - зазначив Криклій.

Як повідомляв "Апостроф", "Укрзалізниця" буде просити дозволу в уряду підвищити ціну на квитки для пасажирів .

Читайте також матеріал "Апострофа" про гучний скандал в Україні на ринку пасажирських авіаперевезень .