Після введення в Україні держрегулювання цін на паливо, яке викликало невдоволення провідних мереж АЗС, можливі три варіанти подальшого розвитку ситуації.
Про це повідомив "Апострофу" директор консалтингової групи "А 95" Сергій Куюн.
За його словами, на вітчизняному ринку автомобільного палива існує досить великий розкид цін, але при цьому більшість АЗС - близько 86% - утримують ціни, що вписуються у встановлені урядом рамки.
"Тому, по суті, обмеження ціни торкнеться тільки 14% АЗС, які торгують за вищими цінами. Це точки, які належать великим загальнонаціональним мережам (WOG, SOCAR, OKKO, Shell). Вони, як правило, отримують паливо від великих вітчизняних підприємств, або закуповують у закордонних виробників", - сказав він в коментарі "Апострофу".
При цьому, за його словами, ці мережі також продають частину свого палива за різного роду програмами лояльності, надаючи клієнтам знижки в розмірі 2-4 гривень на літрі: "І тільки 10-15% бензину продається за цінами, вказаними на стелах. Однак це відносно невелика кількість товару формує помітну частину прибутку компаній. Тому, знизивши заявлені ціни до рівня, дозволеного урядом, великі мережі втратять частину доходів. При цьому втрати на утримання мережі не змінюються".
У цій ситуації, вважає Куюн, оператори ринку можуть діяти різними способами.
"Можуть погодитися зі скороченням своїх доходів і чекати закінчення карантину, коли обмеження втратять силу. Можуть піти на згортання програм лояльності, надаючи постійним клієнтам менше знижок. І, нарешті, не виключено, що вони спробують захистити свої доходи, вдавшись до схем ухилення від податків", - наголосив він.
Детальніше про те, що буде відбуватися з цінами на автомобільне паливо в Україні читайте в матеріалі "Апострофа": Після бунту: чим закінчиться спроба відрегулювати ціни на бензин