RU  UA

Пʼятниця, 10 травня
  • НБУ:USD 39.40
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.40

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

10 травня

9 травня

8 травня

7 травня

6 травня

5 травня

Всі новини

Загадки Набережного шоссе: в мережі згадали містичні історії про велелюдне місце в Києві, фото

Завдяки архівним світлинам можна побачити, не лише Київ у 70-80-тих роках ХХ століття, але й прослідкувати, як будувалося та змінювалося Набережне шосе біля Дніпра у столиці.

Про це пише Facebook-спільнота "Спрага": в Києві цікаво.

Так, у 1845 році уздовж Дніпра проклали дорогу, що згодом з'єднала Поділ із майбутнім Ланцюговим мостом, який з 1853 р. розташовувався у районі нинішнього мосту Метро.

У 19 столітті набережна цієї берегової частини Дніпра не мала жодного ладу і порядку. На цьому узбережжі розташовувалися дрібні підприємства та складські приміщення, розкидані хаотично. В результаті такого розміщення проїзд уздовж набережної став тісним та незручним. Ускладнювалася ситуація і тим, що тут пролягала залізнична лінія, яка з'єднувала район Поділ із Дарницею. Однак, з будівництвом шосе гавані у 1899 році були вжиті заходи щодо упорядкування окремих ділянок набережної.

На початку 20 століття набережна Дніпра пройшла значну реконструкцію. Більшість старих будівель було знесено, а на їх місці була споруджена широка траса з річковими причалами та новим річковим вокзалом.

У період з 1935 по 1938 роки частину Набережного шосе вдосконалили, використавши граніт і чавунну огорожу. Також були побудовані широкі сходи, спускаючись якими, можна було дістатися до води. Цей проєкт реалізував архітектор В.О. Осьмак.

Читайте також: В Києві діють унікальні фонтани Термена, яким більше 100 років: фото та історія пам'яток

Зрештою, на початку 50-х років шосе було заасфальтовано для зручності користування. У період між 1957 і 1961 роками був побудований новий Річковий вокзал на Поштовій площі. Ця споруда, яка мала чотири поверхи, вміщувала касовий зал, камери схову, поштове відділення, телеграф, готель та ресторан.

Починаючи з 70-х років, роботи зі зміцнення берега гранітом були активно продовжені. Однак, справжньою окрасою набережної стала Парковий міст, що відтоді з'єднав місто Київ з Трухановим островом. Його спорудження відбулося у 1956-1957 роках, і цей міст повністю усунув труднощі переправи для киян через Дніпро на чудові піщані пляжі Труханова острова.

Слід зауважити, що у багатьох містах світу набережні зазвичай стають популярним місцем для масових гулянь та відпочинку людей. Такі місця призначені для активного проведення вільного часу, і часто вздовж набережних розташовуються торгові точки, атракціони, кафе та інші зручності. Проте, Київське Набережне шосе, попри те, що його було оновлено гранітним покриттям, не стало таким популярним місцем для гулянь для місцевих мешканців.

Основні розваги та "спокуси" для киян знаходилися переважно на верхів'ях Дніпрових схилів, де розташовувалися такі атракціони, як "Чортове колесо", танцмайданчик "Жаба", "Містечко розваг" та інші.

У 1950-х роках, після закінчення Другої світової війни, на Набережному шосе поряд із Поштовою площею знаходилися різні установи, серед яких Трамвайно-тролейбусне управління, художній фонд, приміщення водоканалу та так званий "Клуб Водоканалу".

Протягом дня тут проводилися наради працівників комунальної сфери, а також працювали музичні гуртки, художні студії та міський кіноклуб. Також перед входом у клуб, у скверику, люди відпочивали, граючи у шахи та доміно. Вночі ж у клубі влаштовували танці. Однак згодом його закрили через занепад будівлі.

Раніше ми публікували фото, зроблені під час німецької окупації Києва у 1940-х роках.

  • Вас також може зацікавити:

Улюблене місце відпочинку киян: як змінювалися легендарні фонтани з Майдану Незалежності, фото

Як виглядав Райдужний масив у Києві 50 років тому: архівні фото

Мав особливу атмосферу: фото Андріївського узвозу в Києві у 1970-80-ті роки