RU  UA

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00

Новини

21 листопада

Всі новини

"Бабуся" сучасної маршрутки: в мережі показали фото міжміського транспорту у Києві на початку ХХ століття

Завдяки архівним світлинам можна не лише "познайомитися" з Києвом у 1960-х роках, але й побачити, якими були "маршрутки" на початку минулого століття.

Фото опублікували на Facebook-сторінці ""Спрага": в Києві цікаво".

"1901 рік. Маршрутка "Київ – Житомир".", - йдеться у повідомленні.

На знімку можна побачити карету із кучером закритого типу запряжену кіньми. Поруч ще двоє людей – пасажири або випадкові перехожі. На візку написано "Кіевъ Житоміръ". На тлі видно магазин "Паштетная", а трохи далі видніється аптека.

Варто зазначити, що перші автобуси, схожі на сучасні, почали курсувати вулицями Києва із 1925 року. Хоча проєкт введення в експлуатацію в Києві восьми автобусних ліній з передачею їх у концесію було розроблено ще наприкінці першої декади XX століття. Втім тоді реалізувати це не вдалося через відсутність охочих підприємців вкладати гроші у сумнівний, як вважалося, проєкт.

Читайте також: Залишився лише на фото: в мережі показали, який вигляд мав найпопулярніший магазин в Києві 50 років тому

Перше автобусне сполучення за маршрутом "Пл. ІІІ Інтернаціоналу — вул. Л. Пятакова" (теперішні Європейська пл. — вул. Саксаганського) було відкрито 10 грудня 1925 року після встановлення радянської влади в України. Проте ще протягом десятиліть цей транспорт не мав популярності через те, що дороги були поганими, а самі автобуси - фактично, вантажівки, пристосовані для перевезення пасажирів, - постійно ламалися.

Популярнішими стали автобусні перевезення з 50-х років минулого століття. Тоді до Києва почали надходити удосконалені автобуси, а маршрути розгалужуватися.

У 1981 році був відкритий автобусний парк № 6, що став обслуговувати новий житловий масив Оболонь. Двома роками пізніше автобуси з'явилися на житломасиві Вигурівщина-Троєщина — найбільшому житловому масиві Києва. У парку в найкращі роки було 400 "Ікарусів", які обслуговували Троєщину, Оболонь, Мінський масив і Виноградар.

Розпад Радянського Союзу не міг не позначитися і на автобусному транспорті Києва: постійно скорочувалися випуски на наявні маршрути, вкорочувалися довгі маршрути. Гостро відчувався брак рухомого складу. Аналогічна ситуація була і з пасажирськими перевезеннями трамваєм і тролейбусом. Тоді ситуацію врятувало введення таксомоторних перевезень.

Вчергове розвиватися автобусні перевезення почали на початку 2000-х років, коли до столиці почали надходити нові автобуси.

Раніше ми показували, який вигляд мала церква Пирогоща до і після знищення більшовиками.

  • Вас також може зацікавити:

Київський метрополітен міг стати першим: в мережі згадали цікаві факти

До Києва прийшла електрифікація: як змінилася столична залізниця у 1950-1960-х роках, архівні світлини

Зараз на цьому місці елітний район: як виглядала Воздвиженка у 1970-80 роках