Лайм

Хто створює Comic Con Ukraine: ми зазирнули до команди найбільшого ґік-фестивалю в Україні

Цього року Comic Con Ukraine побив всі свої рекорди, і ось кому вони належать

Цьогорічний Comic Con Ukraine побив усі свої попередні рекорди та зібрав на київському Арт-заводі "Платформа" понад 40 тисяч прихильників коміксів, фільмів, серіалів, аніме, літератури, косплею, настільних та відеоігор (наш великий фотозвіт дивіться ось тут). theLime поцікавився, хто створює найбільший в Україні ґік-фестиваль та зазирнув до його команди організаторів.

Команда організаторів фестивалюФото: Comic Con Ukraine

Аркадій Медведєв
Займається організацією фестивалів, присвячених поп-культурі, з 2008 року

"У 2017 році ми вирішили змінити формат і провести фестиваль, про який знатимуть не тільки ті, хто "в темі", а й усі навколо. Сказали - зробили. Ми зібрали команду і, як результат - зараз 2021 рік, а про Comic Con Ukraine знає не тільки вся Україна, а й Європа та США", - згадав Аркадій.

Фото: Comic Con Ukraine

В рамках Comic Con Ukraine Аркадій Медведєв займається креативом і контролем. А якщо докладніше, то:

  • декораціями - ідеєю, розробленням, контролем виробництва, монтажу/демонтажу та переміщенням на склад;
  • графічним дизайном та усім, що стосується дизайну фестивальних візуалів;
  • виробництвом відеороликів;
  • мерчем фестивалю (футболки, сумки, кружки, піни, значки, кепки);
  • музичною сценою, пошуком музичних колективів і букуванням, відбором учасників, контролем виконання райдерів виступаючих артистів;
  • ЛАРП-зоною (зоною живих рольових ігор);
  • підбором та контролем ведучих усіх сцен;
  • мапою фестивалю;
  • розташуванням фотозон партнерів;
  • комунікацією та брифінгом охоронної компанії та підрядника, який здійснює пропуск на фестиваль;
  • менеджментом черг на вході та вхідної групи;
  • контролем PR-кампанії фестивалю;
  • частково роботою з партнерами та комунікацією з відвідувачами.

"Крім цього, беру участь практично у всіх аспектах фестивалю, - додав Аркадій. - Ну і всюди, де "тут і зараз" потрібен хтось із головних організаторів (зустріти запрошених акторів та провести їх на місце активності, вирішити конфлікт на вході, поспілкуватися з партнерами) або просто хтось із вільними руками (перенести, подати, потримати, приклеїти)".

Фото: Comic Con Ukraine

Унаслідок року відсутності через карантинні обмеження та нових пандемічних реалій Аркадію та іншим організаторам довелося зіткнутись із певними труднощами: "За своєю суттю фестиваль лишився незмінним. Учасників стало більше, запрошені зірки приїхали, відвідувачі прийшли. Головна складність цього року - дуже короткий термін для організацію. Ми підготували фестиваль усього за три місяці. Розпочати підготовку раніше не було можливості через невизначеність щодо карантину. Не було навіть приблизного розуміння, чи будуть обмеження або локдаун. Із несподіваних труднощів можу виділити тільки одне - скасування візиту Джанкарло Еспозіто за кілька тижнів до фестивалю. Скасування для нас стало новим досвідом, адже раніше всі гості приїжджали згідно з домовленостями".

Та це не завадило команді вийти на рекордні показники: за початковим планом організатори очікували, що відвідувачів буде більше, ніж у 2018 році (понад 20 тисяч), але менше, ніж у 2019-му (понад 30 тисяч). А за фактом вони встановили черговий рекорд відвідуваності й подолали позначку в 40 тисяч гостей. Наразі команда фестивалю не планує змінювати локацію, адже вже вирішує питання переповнення майданчика. Як саме, оголосять незабаром.

Анна Качинська
Опікується зоною настільних та настільно-рольових ігор, фан-стендами і виставковими стендами учасників та партнерів, а також лекторієм та акредитацією фотографів

"Усі дивуються, коли я кажу, що в нас найбільша зона настільних ігор, і все це поруч зі сценою, старгестами та безліччю інших розваг, - посміхнулася Анна. - Баталії тут теж бувають гарячі, а світ настільних ігор настільки різноманітний, що для кожного знайдеться щось своє. Мені хотілось, аби відвідувачі могли побачити щось, крім Манчкіна та Alias, а для цього потрібно було зупинити їх у нашій зоні. Тому наша зона настільних ігор - це не столи та стільці рядами. Ми привертаємо увагу відвідувачів яскравими фотозонами та гірляндами, костюмами та косплеєм. Люди не проходять повз, бо все виглядає цікаво".

Фото: Comic Con Ukraine

За словами Анни, цього року на фестивалі було чотири репортажних, три косплей-фотографа та 55 фотографів на акредитації. Ба більше - двоє фотографів, які раніше були на акредитації, стали частиною команди.

"Серед понад 100 профілів та портфоліо, що були в заявках на акредитацію, я вибрала половину. На що найбільше звертаю увагу? На наявність художнього стилю, фотографії, які розповідають більше історій або репортажні світлини, після яких хочеться піти на івент", - додала організатор.

Фото: Comic Con Ukraine

Фан-стенди - окрема любов Анни, адже це поєднання косплею і декорацій, а також чудовий спосіб розказати про своє захоплення, клуб чи майстерню або показати свій костюм у особливій локації. Її мрія - організувати конкурс фан-стендів на рівні з конкурсом косплею. Його вже планують зробити у 2022 році.

У роботі Анні подобається надихати й обмінюватися ідеями, та найбільш приємне - усвідомлення того, що разом із командою вони щоразу роблять фестиваль ще кращим. Це дає наснагу на подальшу працю і примушує забути, як важко було це зробити.

Дмитро Данилюк
Куратор комікс-частини фестивалю

Дмитро організовує комікс-зону та відбирає митців на Алею художників, де вони можуть продавати свої комікси та малюнки, а також авторські стікери, листівки, плакати, шопери та інше. Також у комікс-зоні Дмитро збирає видавництва коміксів - як українські, так і зарубіжні. До того ж він наповнює презентаціями та лекціями програму на сцені, облаштовує кімнату, де всі охочі можуть помалювати, й організовує виставки, наприклад, цьогоріч була виставка робіт чилійського художника Max Sir.

Фото: Comic Con Ukraine

До команди фестивалю його запросили, бо на той час Дмитра вже добре знали в комікс-колах як організатора Київського Фестивалю Коміксів, а також подій у рамках Комікс Клубу.

"Більшість видавництв на цьогорічному фестивалі були українські, але було й одне з Чехії - видавництво Centrala. Стереотипи, мовляв, комікси - то картинки для дітей, здебільшого в консервативного старшого покоління. Молодь же більш відкрита до нового й так не вважає. Думаю, що позитивні рухи однозначно є, на книжкових фестивалях починають робити зони коміксів, а також включають їх у програму. Виходять різні соціальні та освітні проєкти в комікс-форматі та багато інших позитивних кроків. Звісно, нам ще є куди розвиватись і рости".

Роман Бугайчук
SMM-ник та копірайтер фестивалю, відповідає за контент та комунікацію в соцмережах

Як розповів Роман, насамперед івент просувається саме завдяки аудиторії, яка щороку непомірно зростає. Люди говорять про Comic Con Ukraine, радять друзям - так зване "сарафанне радіо" ідеально працює в контексті фестивалю. SMM-ник же виконує в просуванні дещо меншу функцію - висвітлює все, що було, є й буде на Comic Con Ukraine. Звісно, у фестивалю також є реклама, наприклад, фантастично красиві трамваї з брендуванням, які цьогоріч курсували Львовом.

Роман зізнається: не встигає відповідати на всі коментарі в соцмережах. Особливо напередодні фестивалю, адже це сотні повідомлень щодня. Однак намагається зменшити кількість запитів, роблячи докладні інформаційні дописи, щоби відвідувачі не почувалися розгубленими.

Фото: Comic Con Ukraine

"Comic Con Ukraine за конструктивну критику. Ми бачимо об’єктивні факапи, не боїмося їх визнавати та працювати над удосконаленням, - розповів він. - Але коли гейт безпідставний, містить образи учасників спільноти чи організаторів - то це бан без розбирань. На щастя, таких випадків дуже мало, адже всі розуміють, що на сліпій ненависті нічого путнього не побудуєш".

Щороку SMM набирає приблизно 10 тисяч підписників в Інстаграмі на підготовчих стадіях фестивалю, коли сипляться анонси. Цьогоріч лише за 4 та 5 вересня підписалися рекордні три тисячі людей.

"Ми неодноразово читали коментарі про те, що Comic Con Ukraine - це найдобріший фестиваль. Безмежно пишаємося нашою аудиторією - відданою, талановитою і прогресивною. Тому першочергове завдання - зробити для цих людей найкращий та найкомфортніший фестиваль щонайменше в Україні", - додав Роман.

Олександр Пушкар
Всебічно талановитий і займається усім потроху

Серед обов'язків Олександра є майже все - від встановлення нових контактів із потенційними учасниками до технічних питань на самому майданчику. До команди фестивалю він не потрапляв, а був у ній від самого спочатку. Олександр працював ігровим журналістом, об’їздив безліч фестивалів США і Європи та часто разом з Аркадієм обговорював Бліззкони, Квейккони й Комік-кони. Аж поки обидва не дійшли думки, що треба робити таке самим, а не тільки кататися в гості.

Фото: Comic Con Ukraine

"Виключно моя зона - це відеоігри і все, що з ними пов’язано. Як обираю партнерів? У мене з минулої роботи залишилося купа контактів серед розробників, видавців і залізячників, тому вибір немаленький, - розповів Олександр. - Обстукую всіх, дізнаюсь про готовність узяти участь, запрошую тих, хто згоден, - ось і вся премудрість. У нашій країні ігрова індустрія себе почуває непогано, маємо відразу кілька студій, що роблять ААА-проєкти (чим не кожна країна може похвалитися), а вже талановитих інді-розробників і зовсім не злічити. Сподіваюсь, усе це тільки зростатиме".

Ігрова зона, напевно, найбільш відвідувана після головної сцени. Українці люблять відеоігри, із задоволенням у них грають і приходять позмагатися одне з одним за приз і подивитися на новинки, які ще недоступні. Та й серед запрошених зірок кожен раз є хтось саме зі світу відеоігор - як Джон Ромеро минулого року або Гелена Манковська в цьому. Хто запланований наступного року - Олександр поки не зізнається, але впевнений, що сюрприз буде приємним.

Yuta Mori
Опікується косплей-частиною фестивалю.

Yuta Mori обожнює косплей. Це велике хобі, як і захоплення аніме та японською культурою загалом. Наразі в його арсеналі 10 косплей-образів. З деякими з них він виступав на різних фестивалях та займав призові місця.

"На фестивалі є розподіл на сценічний та позасценічний косплей, - пояснив організатор. - Сценічний передбачає виступ на сцені, позасценічний - ні. Виступ на сцені поділяється на номінації залежно від кількості учасників: "Одиночне косплей-дефіле" - 1 особа, "Парне косплей-дефіле" - 2 особи, "Групове косплей-дефіле" - від 3 до 14 осіб. Позасценічні косплеєри мають просто знаходитись на території фестивалю в заявлених образах, які пройшли акредитацію. Є також глядачі, які приходять у косплеях за звичайним глядацьким квитком".

Фото: Comic Con Ukraine

"Які критерії відбору учасників? Усе залежить від тривалості програми Cosplay & Cover Dance Show на головній сцені. Якщо це, наприклад, 10 годин, а поданих заявок на 20 годин програми, координатори конкурсів проводять відбір так, щоби загальна тривалість програми була рівно 10 годин, ні хвилиною більше. Частина тих, кому не пощастило потрапити на сцену, мають шанс бути акредитованими до позасценічного косплею, інших, на жаль, маємо відхиляти. Окрім тривалості програми, ми також обмежені площею гримерки".

Не обходиться на фестивалі без курйозних ситуацій. Цього року в Гран-Прі змагалися мати та син із різними образами та виступами, у 2018 році всі шукали на території учасника з Туреччини, який просто зник перед виходом, а одного разу учасник в образі приїздив на коні. Тоді організатори довго думали, чи можна пускати його на територію з таким габаритним улюбленцем, але все-таки пустили.

"На Comic Con Ukraine 2021 був найбільший призовий фонд (100 000 гривень.), найбільша кількість учасників (приблизно 1500 осіб) і найдовша програма (понад 10 годин), - додав Yuta Mori. - Пишаюсь усіма учасниками, які брали участь, нашою найкращою командою волонтерів та професійними координаторами, які працюють разом зі мною в цій зоні".

Світлана Рихлюк
Лінійний продюсер фестивалю

Раніше Світлана Рихлюк працювала режисером фесту VIDEOZHARA. Саме там Артем, Аркадій та Олександр побачили роботу Світлани й запросили її долучитися до команди. "Ми так добре й чітко спрацювалися, що майже одразу почали розуміти одне одного з півслова, - згадала вона. - До того ж, успіх із першого ж фесту - це дуже значущий показник".

Фото: Comic Con Ukraine

На фестивалі Світлана займається пошуком/підбором/домовленостями з локаціями, персоналом та всіма підрядниками; контролює пошук і підбір реквізиту відповідно до вимог; опрацьовує логістику та графік монтажних та демонтажних робіт; забезпечує фестиваль усім необхідним ресурсом; здійснює розподіл ресурсів відповідно до проєкту; оформляє заявки на витрачання коштів. Та найголовніше - забезпечує фестиваль неймовірною атмосферою.

"Пишаюся нашою командною роботою, чіткістю забудови, адже вона найскладніша з усіх фестів. Це понад 27 тисяч квадратних метрів тотальної забудови, 700 столів, 6500 стільців і сотні тонн декорацій та техніки, - розповіла далі організатор. - Пишаюся тим, що ми фанатично робимо те, що не робив ніхто до нас в Україні. Пишаюся тим, що зірки в захваті від того, як їх зустрічають, від самого фестивалю, від наших людей та країни загалом. Пишаюся атмосферою фесту - це мов довгоочікувана зустріч великого ком’юніті, де всі раді одне одному. Адже ми маємо один-єдиний фестиваль, коли гість приходить зранку і йде з локації під самий вечір. Це свідчить про те, що ми цікаві, нам є чим привабити й захопити. Та найбільша моя гордість - команда. Від людей залежить усе. Моя команда - це Ірина Завируха (менеджер зони настільних ігор), Євгенія Мала (менеджер комікс-зони), Влада Тучак (менеджер Зеленої сцени, pet-локації та ЛАРП-локації), Наталія Куда (менеджер маркет-зони), Наталія Морозко (менеджер Головної сцени і по зіркових гостях), Володимир Ковальчук (менеджер із забудови), Катя Вострікова (менеджер star-зони), Ірина Маслова-Лисичкіна (менеджер по волонтерах)".

Ірина Маслова-Лисичкіна
"Мама волентерів" Comic Con Ukraine

Ірина щороку відповідає на фестивалі за команду волонтерів. Світлана Рихлюк навіть жартома називає її "мамою волонтерів". Саме Світлана й запросила Ірину стати частиною команди організаторів Comic Con Ukraine.

Фото: Comic Con Ukraine

"Моє завдання - обробити всі подані заявки, вибрати певну кількість учасників-волонтерів, відписатися всім, повідомивши про їхню участь у команді або відмову, зібрати волонтерів у чаті для швидкої передачі інформації, розбити на необхідні локації для допомоги організаторам під час фестивалю, мати з ними постійний зв’язок, допомагати й оберігати їх під час фестивалю, доносити необхідну інформацію від організаторів та багато іншого, - додала Ірина. - Також під час фестивалю я курую інформаційний центр. Там відповідають на всі запитання відвідувачів, направляють їх на локацію, збирають та повертають загублені речі, викликають за необхідністю певних організаторів, знаходять загублених гостей, підтримують, піднімають настрій та ще багато цікавих речей".

Дарія Латанюк на фестивалі опікується маркетом, Dog Cosplay та громадськими і благодійними організаціями. Артем Прядка відповідає за партнерські проєкти й контракти із зірковими гостями.

Команда запевняє, що не зупиниться на досягнутому і вже наступного року планує вражати гостей ще більшими масштабами фестивалю. Отже, дочекаймося Comic Con Ukraine 2022!

Найцікавіші історії та новини дня тепер у Telegram! Підписуйтесь на канал theLime та дізнавайтеся про них швидше.

Новини партнерів

Читайте також

"Боюсь, що Бойко зовсім не пан, а товаріщ". Інтерв’ю з режисеркою Тамарою Труновою

Тамара Трунова пригадала свій режисерський досвід в Україні та за кордоном, а також відповіла на запитання, не пов'язані з театром.

"Найголовніше вбити Путіна в собі". Інтерв’ю з актором Романом Ясіновським

Роман Ясіновський поділився думками про зміни у Театрі Франка, популярні фільми про війну, а також висловився про роботу Держкіно.

"Хочеться вірити, що Трамп своїм батьківським досвідом допоможе Зеленському". Інтерв’ю з акторкою Наталією Сумською

Наталія Сумська поділилася роздумами про театр, українське кіно, а також відповіла на запитання про Зеленського, Трампа та Такера Карлсона.