Росія намагається збільшити виробництво бойової авіації в середньо- та довгостроковій перспективі, однак цей процес значно ускладнюється через вплив міжнародних санкцій, нестачу компонентів та дефіцит кваліфікованих працівників.
Про це йдеться у звіті Інституту вивчення війни (ISW).
Аналітики з ISW посилаються на дані фінського видання Yle, яке на основі супутникових знімків зафіксувало, що на Казанському авіаційному заводі з середини 2024 року по травень 2025 року збудували або розширили щонайменше п’ять виробничих корпусів загальною площею 19 тисяч квадратних метрів.
Підприємство займається випуском і модернізацією стратегічних бомбардувальників Ту-160М, Ту-160М2, Ту-22М3, а також деяких моделей вертольотів. Влада РФ планує розширити виробництво до 2026 року, однак вже зараз спостерігаються значні труднощі.
У січні 2025 року Росія повідомила про запуск нового виробничого цеху, модернізацію технологій і закупівлю обладнання. Планувалося, що Казанський завод випустить 4 літаки Ту-214 у 2025 році, 7 у 2026-му, 17 — у 2027-му і 28 — у 2028 році.
Насправді за даними ISW, у 2024 році підприємству вдалося поставити лише два Ту-160М2 та два Ту-160М. Основними причинами затримок називають санкційні обмеження, брак імпортних компонентів та нестачу робочої сили.
ISW прогнозує, що навіть у разі фізичного розширення виробництва, ці фактори й надалі гальмуватимуть військову авіаційну програму РФ.
Раніше ми розповідали про те, як курсантів інституту зв'язку з Петербурга силоміць відправили на фронт.