Мінекономрозвитку повідомило про розробку програми кардинального оновлення залізничної галузі країни на найближчі 10 років.
Про це повідомляє ІА "Українські новини".
"Завданнями є підвищення економічної ефективності та рівня безпеки перевезень, а також захист національних інтересів. Результатом мають стати збереження робочих місць, відродження вагонобудівної галузі та підтримка доданої вартості суміжних галузей економіки", - прокоментував глава МЕРТ Ігор Петрашко.
Програма передбачає стимулювання розвитку вітчизняних виробників вантажних вагонів. Йдеться про гарантовані держзамовлення і заохочення попиту на нові вагони українських виробників шляхом компенсації відсоткової ставки за кредитами на покупку вантажних вагонів.
За словами міністра, результатом має стати оновлення парку вантажних вагонів, а також додаткове зростання ВВП від 2,7% в рік.
Протягом останніх років українські споживачі активно купували вагони, що відслужили свій термін, в країнах СНД, перш за все - в Росії. Директор департаменту постачання Aurum Group Євген Кочергін уточнює, що практично аварійний вантажний напіввагон з РФ коштує близько $10 тис - це при тому, що аналогічний новий у вітчизняного виробника - близько $60 тис.
Імпорт старих вагонів в Україні з 2015 року склав близько 19,7 тис шт, частка РФ перевищила 90%. На покупку вживаних вагонів вітчизняні споживачі за 5 з невеликим років витратили майже $200 млн.
За ту ж кількість нових вагонів українським виробникам могли б заплатити в 6 разів більше - близько $1,2 млрд.
Відмова від виробництва вантажних вагонів в Україні щорічно завдає мільярдних втрат економіці країни. За оцінками Кочергіна, сума невкладених у вітчизняне вагонобудування коштів щорічно складає близько 5 млрд грн, а з урахуванням суміжних галузей загальний оборот міг би скласти 15 млрд грн.
Заступник голови комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський наголосив на важливості спрямування бюджетних коштів в економіку України.
"Вантажні вагони мають локалізацію за 95% - запускається робота цілого ланцюжка українських підприємств", - зазначає Д.Кисилевський. Над виробництвом кожного вагона працюють 125 тис осіб.
Прямий ефект від будівництва вагонів на українських потужностях протягом 5 років дасть 106 млрд грн додаткового виробництва, 7,3 млрд відрахувань до бюджетів щорічно, 14,8 тис робочих місць у вагонобудуванні. Мультиплікаційний ефект складе 9,3% додаткового росту ВВП, 36,3 млрд грн відрахувань до бюджетів, до 30 тис робочих місць у всіх задіяних галузях.
За словами Д.Кисилевського, УЗ вже півтора року не займається оновленням вагонного парку і скоротила обсяги закупівлі вагонів в 150 разів.
Експерти "ЦТС-Консалтинг" уточнюють, що в Україні терміново потрібно оновити близько 120 тис вантажних вагонів. Інші джерела говорять про більш ніж 90 тис шт.
Згадані 90-120 тис одиниць - це і є той резерв, який може стати драйвером для вагонобудівної галузі та економіки країни.