RU  UA

25 тисяч годин на шопінг: що про нас говорить одяг, і як перестати витрачати гроші

В усьому світі відзначають День шопінга, однак мало хто знає, що середньостатистична жінка витрачає на походи по магазинах 25 тисяч годин. Що розповідає про себе людина, коли купує дешеву річ із лого дорогого бренду, які деталі в одязі видають наші внутрішні переживання, та як перестати витрачати кошти?

Подробиці – у сюжеті Апостроф News о 18:00.

Для Даші Кожукало шопінг є своєрідним хоббі. Щоразу коли з’являється вільний час, дівчина вирушає в магазин, адже речі в інтернеті майже не купує. Вона працює фотографом та знає, як із кожної речі на світлині можна зробити "цукерку".

"Перевага офлайн шопінгу просто величезне. Ти можеш все помацати, зрозуміти, що це за тканина, приміряти, як воно буде на тобі сидіти. Тут ти не граєш у російську рулетку", - зазначила Даша.

Крім того, дівчина отримує задоволення від самого процесу. Інколи заради цього відчуття Даша дозволяє собі ходити в брендові магазини, де і каву з чаєм запропонують, і розкажуть про новинки моди. В одному з таких шоурумів вона обрала лук для побачення.

"Хлопець оцінить? Виріз - так точно", - зауважила Даша.

Натомість Ксенія Веркалець ненавидить ходити по магазинах. Дівчина вважає, що це зайвий час і викидання зарплати на смітник.

"Поки ти ходиш, ти відчуваєш і втому, і голод. Тобто в якийсь момент ти йдеш в якесь кафе чи ресторан, ти випиваєш каву і витрачаєш зайві гроші", - пояснила Ксенія.

Усе необхідне дівчина купує все в закордонних інтернет-магазинах. За її словами, так виходить дешевше, і зайвого не хапанеш з вітрини.

"Ти відкрив шафу — знаєш. От, от, от. Все, в тебе лук готовий", - наголосила вона.

Така структуризованість є скоріше винятком із правил. Через дієву презентацію товарів відмовитись від незапланованих покупок стає дедалі складніше. Можливо, саме тому близько 5% людей у світі страждають від неконтрольованого бажання купувати — шопоголізму.

Психологиня Вікторія Кметик розповідає, що під час шопінгу в людини виділяється ендорфін та адреналін. Задоволення приходить одразу, тож часто люди вирішують за допомогою шопінгу власні душевні проблеми. Усе це тягнеться з дитинства.

"Коли батьки задовольняють емоційну потребу дитини покупкою - наприклад, не можуть приділити час, задовольнити іншу потребу дитини - вони приносять подарунок. І в подальшому діти будуть знати: окей, немає часу приділити увагу - купую якусь річ", - пояснила психологиня центру "Altera".

По образу людини можна навіть скласти її психологічний портрет. Наприклад ті, хто купує дешеві речі зі значками дорогих брендів, - це люди, які бояться заявити про себе правду. Натомість ті, хто викладає останнє заради непотрібної дорогої покупки, мають занижену самооцінку. Так вони показують бажану, але фальшиву картинку свого життя.

У будь-якому випадку шопоголізм лікується. А допоможе в цьому розрахунок готівкою, оскільки із карткою в руках людина витрачає більше грошей.

"Ти фізично продавцю не віддаєш гроші, не забираєш решту", - додала психологиня.

Вилікуватися від шопоголізму допоможе і відвага сказати "ні" продавцю-консультанту, а також чітко сформований план витрат. Спочатку треба виділяти кошти на необхідне, а потім вже на дозвілля. Головне у цьому питанні - знайти альтернативу, де ще, окрім шопінгу, можна отримати задоволення. Саме це є коренем проблеми.

Слід пам`ятати ще одну річ: шопінг у день зарплати — не відхилення, а винагорода за працю, адже балувати себе теж іноді потрібно.