Повітряна швидка допомога є актуальною для України, але найближчим часом не має шансів на успішний розвиток.
Таку думку в ефірі Апостроф Live на Апостроф TV висловив голова Національної медичної палати, військовий епідеміолог Сергій Кравченко.
Спеціаліст критично оцінив перспективи перших пунктів Системи авіаційної безпеки МВС, які почали працювати в Україні з 1 квітня.
"Це чергова імітація бурхливої діяльності і політичний піар з метою отримання певних політичних дивідендів. Я свого часу був начальником медичного центру ДСНС України і займався питаннями аеромедичної евакуації, служив у Службі цивільного захисту і так само в Збройних силах України. Щоб ви розуміли, нині в системі МВС і безпосередньо в Службі цивільного захисту є один медичний модуль для вертольота Airbus Eurocopter ", - зазначив Сергій Кравченко.
За його словами, цей модуль знаходиться в Ніжині Чернігівської області, тож, коли виникає необхідність провести аеромедичну евакуацію, він з Києва, з аеропорту в Жулянах повертається в пункт постійної дислокації, де на нього монтується медичний модуль, і тільки після цього він вже застосовується за призначенням .
"Крім того, у нас великий дефіцит майданчиків для посадки вертольотів. Згідно з чинним законодавством, сертифікувати ці майданчики і підтримувати їх технічний стан повинні балансоутримувачі. Наприклад, в Києві є тільки в одній установі охорони здоров'я відповідна сертифікована майданчик. Це Інститут серця МОЗ України, який очолює Борис Михайлович Тодуров. Як ви розумієте, установи охорони здоров'я не можуть собі дозволити таку розкіш - будувати ці майданчики, брати на баланс, підтримувати їх технічну готовність. Це досить великі кошти ", - підкреслив лікар.
Також Сергій Кравченко зазначив, що в даний час в системі Міністерства внутрішніх справ і Служби цивільного захисту є тільки один літак - АН-26М.
"Санітарна авіація, як структурний підрозділ Міністерства охорони здоров'я, у нас вже втрачена і недієздатна. Цю функцію взяла на себе Служба цивільного захисту, а саме - Державна служба України з надзвичайних ситуацій. Один вертоліт - Airbus Eurocopter - виконує завдання за призначенням аеромедичної евакуації і літак АН -26М ", - перерахував він.
За його словами, вертоліт, який використовує повітряна швидка допомога, не замінює ні 2, ні 20 машин швидкої допомоги.
"Вертоліт здатний прийняти одного пацієнта", - повідомив Сергій Кравченко.
Детальніше читайте в матеріалі "Апострофа": За 116 гривень стоматолог з вами тільки привітається - лікар про квітневі новинки в медицині