З провінції Мугла у Туреччині, де понад тиждень вирують лісові пожежі, евакуювали українців. У безпечне місце їх доставили морем, але проблеми туристів на цьому не завершились.
Туроператори відмовляються повертати кошти чи бодай змінити дати вильоту. Та декому все ж вдається домогтися компенсації за зіпсований відпочинок.
Подробиці - у сюжеті Апостроф News о 17:00 на Апостроф TV.
Цьогоріч омріяна відпустка закордоном перетворилася на справжнє випробування для туристів у Туреччини. Дехто навіть вимагає компенсацій за зіпсований відпочинок. Станіслав Каменецький - один із таких туристів.
"Ми змогли вжити заходів для того, щоб мінімізувати наслідки. Ми просто переїхали в інше місто. І я вам скажу так: хороша новина, що той готель, який був заброньований у нас на кілька днів в Мармарисі, повернув гроші. Він погодився повернути гроші, хоча умови бронювання цього не передбачають", - розповідає Станіслав.
Та поки одні намагаються повернути кошти, інші - просто змирилися та останні дні відпустки відбувають у готелях.
"Горіла гора за моєю спиною. Вона була охоплена вогнем. Влада одразу почала боротьбу з пожежею, була задіяна авіація - близько 4 вертольотів і два літаки. У нас настрій нормальний. Трошки відпочинок зіпсований, але не так, щоб критично було", - каже турист з України Євген Шишук.
Та навіть якщо пожежі добряче зіпсували ваш відпочинок, на відчутну компенсацію сподіватися не варто. Нерідко у договорах зазначено, форс-мажорні обставини, такі як стихійні лиха чи війни, компенсаціям не підлягають.
"Компенсація передбачена, якщо турист не отримав весь пакет послуг, які придбав. Наприклад, він купив готель 5 зірок в Мармарисі - його поселили у Волані 4 зірки. Тоді звичайно, згідно з договором і згідно рахунку готелю, який він купив, він може звертатися за компенсацією", - наголошує експертка з туризму Оксана Юхименко.
Утім юристи наполягають, що істотні зміни погодніх умов - вагома причина, аби змінити дати вильоту чи розірвати договір загалом, а відповідно - отримати кошти назад.
"Згідно закону про туризм, турист має право відмовитися від подорожі, якщо змінилися її істотні умови. І якщо змінилися умови подорожі, туроператор зобов'язаний поінформувати туриста до початку подорожі про таку зміну. З тією можливістю, щоб турист мав можливість подумати і вирішити - летіти йому чи відмовитися від подорожі", - пояснює юристка Марія Терещенко.
А якщо у законному праві вам відмовляють, юристи радять спершу звернутися до туроператора з письмовою скаргою, на яку той зобов'язаний відповісти у тій самій формі. Якщо ж переговори не дають результатів, можна звертатися до суду.
Ліси на півдні Туреччини палають уже більше тижня. Нині рятувальники борються із 14 пожежами у п'яти провінціях, зокрема, в Анталії, Іспарті, Денізли та Караджасу. Найбільше дісталося Муглі - там досі намагаються загасити 7 загорянь.
Стихія забрала життя десятьох людей, більше 60 осіб госпіталізували з опіками чи отруєннями. Підраховувати збитки поки не беруться.
В українському МЗС закликали зважувати всі ризики та утриматися від поїздок у райони, де вирують пожежі.