Що не потрібно робити при гіпертонічних кризах: кардіолог дала пораду
-
Марина НижникЗнає все про кіно, серіали та свіжі новини з Голлівуду. Рецензент, інтерв'юер, редактор стрічки новин. Тримає руку на пульсі життя кінозірок поза екраном, пропонує свіжий огляд новинок в Україні та за кордоном. Нерідко - з перших вуст. Facebook
Текст статті
Гіпертонічний криз проявляється надмірним підвищенням артеріального тиску, вимагає невідкладної допомоги та консультації спеціаліста. Кардіолог Ганна Солощенко розповіла про помилки, яких слід уникати під час кризу.
"Гіпертонічна хвороба - це захворювання хронічне. Але воно має часто кризовий перебіг. Спровокувати загострення гіпертонії можуть багато факторів - зміна погоди, стрес, магнітна буря, вживання солі, недосипання і т.д. Звісно, на тлі правильно підібраних антгіпертензивних препаратів кризи будуть не дуже частими і легко зупинятимуться прийомом препарату "на швидку допомогу" під язик. Але іноді цього недостатньо, потрібно змінювати лікування. Або посилювати прийом звичайних препаратів або навіть переходити на сильніші", - розповіла лікарка на своїй сторінці у Facebook.
Якщо гіпертонічний криз триває кілька днів, пацієнти мають звернутися до лікаря за корекцією лікування. У цей момент важливо не припуститися помилки, яка може погіршити перебіг хвороби.
"Коли пацієнт звертається до лікаря, той, недовго думаючи, скасовує препарати, які людина приймає тривалий час, і призначає нові. Така ситуація може призвести до дуже неприємних наслідків. Чому? Усі антигіпертензивні препарати працюють накопичувально. Тобто вони 2-3 тижні накопичуються у нас в організмі, а потім починають працювати на повну силу, але й швидко виводяться з нашого організму при припиненні прийому. У розпал загострення гіпертонії, посеред низки кризів не слід скасовувати звичайні препарати, які вже накопичилися і працюють (хоч і погано). Тому що у нас немає часу чекати, поки накопичаться нові, нехай і сильніші ліки. Нема цих 2-3 тижнів. Тому що тиск вже тут і зараз підвищується до високих цифр кожен день.Тому в таких ситуаціях правильніше додати ще один препарат, сумісний з вашим. Дати можливість кризу піти, новому препарату накопичитися, а потім уже на тлі стабільної течії при необхідності змінювати схему", - написала Ганна Солощенко.
Кардіолог розповіла, що найчастіше фахівці додають у таких випадках блокатори кальцієвих каналів (амлодипін або лерканідипін), калійзберігаючі діуретики (спіронолактон або еплеренон), бета-блокатори, якщо підвищується пульс (бісопролол або небівалол), альфа-блокатори, якщо цифри дуже високі (доксазозин).
"Важливо пам'ятати, що це повинні бути сумісні препарати і не повинні бути препарати однієї групи (це і шкідливо, і не принесе результату), - зазначила вона. - Звичайно, з таким завданням впорається лише грамотний лікар, не варто це робити самостійно".
- Раніше вчені попередили людей з артеріальною гіпертензією про можливі наслідки тривалого прийому парацетамолу.