Юрій Сугак: Лідерство досягається масштабними проєктами і роботою 24/7 усієї нашої команди

Головред "Новинної Групи Україна" розповів про процес запуску "Україна 24", принципи роботи каналу і плани на майбутнє

Главред "Новостной Группы Украина" Юрий Сугак

16 грудня виповнюється рівно рік з моменту запуску в Україні нового інформаційного телеканалу - "Україна 24". Про те, як створювався канал, які пріоритети його роботи і плани на майбутнє - в інтерв'ю нашому виданню розповів головний редактор "Новинної Групи Україна" Юрій Сугак.

- Юрію, залишилися лічені дні до важливої події - річниці в ефірі телеканалу "Україна 24". Розкажіть, як він створювався, які акценти були зроблені під час запуску, яку мету переслідували. І чого, на вашу думку, команді вдалося досягти за цей перший рік?

- Про запуск телеканалу ми думали вже доволі давно, але стартували тільки тоді, коли відчули, що наша команда цілком готова і є запит ринку. На момент запуску "Україна 24" наша інформаційна редакція виробляла вже близько 2,5-3 годин контенту на день на національному телеканалі "Україна".

Причому сам старт "Україна 24", можна сказати, був стрімкий: 2 грудня запланували технічне мовлення, а 16 грудня вже офіційно його запустили. Почали з 4,5 годин ефіру на день, а на сьогодні виробляємо понад 20 годин.

Створювався новий телеканал на базі, яка вже була сформована у нашому ньюзрумі. Паралельно з тим продуктом, який робили для "України", ми формували і розвивали телеканал "Україна 24". Звичайно, створення нового інформаційного телеканалу - це унікальна можливість професійного зростання та реалізації для багатьох співробітників: кореспонденти ставали редакторами і ведучими. Наприклад, Віталій Тарасов став шеф-редактором, а Віта Малосвітна, Віра Свердлик, Марія Скиба, Сергій Никифоров, Борис Іванов - прекрасними ведучими, Олена Цинтила стала ведучою прайму, залишаючись керівником. І паралельно залучалися найкращі кадри з інших телеканалів.

І до цього часу ми змінюємося й вдосконалюємося. Хочемо вперше створити по-справжньому конвергентний ньюзрум. На цю тему завжди було багато розмов на ринку: хтось намагався, але зовсім не в усіхвийшло. А ми зробили дуже великий крок до поставленої мети: розвивалися, експериментували, реалізовували нові ідеї. Сьогодні наша інформаційна команда вже повністю сформувалася. Ми розуміємо, чого хочемо, і знаємо, як це зробити.

30 листопада 2020 року "Новинна Група Україна" запустила інноваційну студію з повномасштабною технологією "360 градусів". Для її облаштування привезли техніку з десяти країн і змонтували всього за 500 годин. Це рекордні терміни для проєкту такого масштабу. Наші ведучі та журналісти можуть вести ефіри і робити включення з будь-якої точки студії.

- Якщо проаналізувати сітку мовлення "Україна 24", то вона, справді, є доволі щільною і різноманітною. А втім, чи неплануєте додавати нові програми?

- Безумовно, зупинятися на досягнутому не збираємося. У нас є три пріоритети, на які орієнтуються всі наші редакції. Це оперативність, актуальність і корисність. Саме на цих трьох китах і будується наша робота.

Якою сьогодні є наша сітка? У її основі - насичений новинний потік протягом усього дня. Саме цим ми дуже сильно відрізняємося від конкурентів. Адже забезпечити виробництво новин з ранку до ночі, погодьтеся, складно. Це дуже динамічні й короткі формати, які потребують злагодженої та системної роботиредакційних команд всіх проєктів і напрямків.

З чого складається наш новинний потік? Це регіональні новини, адже у нас велика регіональна кореспондентська мережа. Це міжнародні новини: у нас є три основні корпункти - у Брюсселі, Москві та у Вашингтоні. За необхідності кореспонденти вирушають у різні точки світу. Ми висвітлюємо надзвичайні, а також дійсно значущі події. Ми завжди там, де відбувається найважливіше.

Високі показники телеперегляду - свідоцтво того, що ми робимо це цілком успішно. Наприклад, коли було захоплення заручників у Луцьку (в липні 2020. - ред.), яке приголомшилокраїну, ми моментально перейшли у формат марафону. Це було доволі серйозним викликом, щоб перебудуватися і в прямому ефірі давати розвиток подій, перші коментарі, унікальну інформацію. Ми довели, що доволі оперативні та швидші за конкурентів.

Звичайно, акцентом є авторські програми потужних професійних ведучих - Василя Голованова, Наташі Влащенко, Євгенія Кисельова, Тиграна Мартиросяна. Крім того, є окремі шоу з ведучими "Україна 24" - "Україна завтра" та інші.

Сформувавши сітку, ми почали розуміти, чого ще не вистачає. Надалі плануємо ущільнення сітки, коли буде дуже насичений потік новин, з короткими коментарями, роз'ясненнями, графікою. Тоді люди, увімкнувши телеканал, зможуть отримати оперативну інформацію, яка відображає повну картину дня, і це допоможе їм орієнтуватися в тому, що відбувається, а також планувати своє життя. І дізнатися всі точки зору, адже у нас телеканал - "різноманітних думок", ми саме так себе позиціонуємо. І цим вигідно відрізняємося на ринку. Мені приємно чути, що наш продукт вважають найбільш збалансованим. Ми регулярно отримуємо позитивні коментарі глядачів, прохання розібратися в проблемних ситуаціях, проконтролювати їх. А довіра людей - приклад справжнього лідерства.

Ми запустили новини шоу-бізнесу з ведучим високої кваліфікації - Дмитром Коляденком. Нещодавно у нас стартували спортивні новини з Євгеном Зінченком і Григорієм Палієм. Спасибі команді ТК "Футбол" за допомогу в підготовці щоденної програми. Також ми запустили економічні новини з ведучими Тетяною Шевченко й Олесем Гарджуком. Плануємо новини англійською мовою, які будуть виходити у вечірній або навіть у нічний час.

У результаті в нас будуть всі види новин, які дуже щільно стануть у сітку. І різні цільові аудиторії зможуть отримувати на телеканалі "Україна 24" необхідну інформацію про всі сфери життя.

Також наше ущільнення пов'язане з великою кількістю рубрик. У сьогоднішніх проєктах дуже багато ініціатив, багато людей, як співробітників, так і запрошених, які хочуть спробувати запустити невеликі формати. Це живий природний процес розвитку телеканалу. Стимул для співробітників.

Ще одна наша перевага: ми навчилися масштабно висвітлюватимуть визначні події. Наприклад, коли в серпні був пік розвитку подій в Білорусі, я, на превеликий подив, виявив, що конкуренти доволі слабо висвітлювали цю тему. Також цьгоріч відбулися дуже важливі місцеві вибори. Савік Шустер зробив спеціальний випуск разом з телеканалом "Україна 24", присвячений саме виборам в Україні. Ми давали повну картину того, що відбувається, робили все швидко й оперативно і дуже сильно від цього виграли.

- А наскільки часто відбувається ротація програм у межах сітки телеканалу?

- На старті ми експериментували, дивилися, що йде краще або гірше. Зараз сітка усталилася. При цьому експерименти ми будемо продовжувати, зміни можливі. У нас дуже потужна аналітична група, ми спираємося виключно на показники перегляду, на вподобання нашої цільової аудиторії, про яку щодня намагаємося дізнатися якомога більше. Дослідження проводимо регулярно. Ми точно розуміємо і відчуваємо, що людям потрібніше.

Ведучі каналу "Україна 24" і новин "Сьогодні" співають гімн разом із Зразково-показовим оркестром Збройних Сил України


- А можете більш детально розкрити механіку процесу? Ось, ви кажете, що крім новинних, успішно реалізуєте глобальні проєкти. У цьому контексті не гріх згадати висвітлення виборів у США, яке на телеканалі відбувалось у вигляді марафону. Я маю на увазі спецефір "Америка обирає 2020", коли в різних містах США працювали виїзні студії... Скільки людей було задіяно в цьому процесі, відряджено заради цієї події? Як вам вдалося організувати такий масштабний закордонний проєкт? Можете розповісти, що відбувалося за лаштунками того дійства, яке на екрані спостерігав глядач.

- Один мій колега, говорячи про телеканал, провів аналогію з футболом: є клуби, кожен зі своїми завданнями, інтересами, а є національна збірна. Ось і на нашому телебаченні щось схоже відбувається. Є дуже багато інформаційних каналів, які можна назвати клубами зі своїми інтересами. Ми ж себе бачимо, відчуваємо і позиціонуємо національною збірною. Звідси наш підхід до кадрів: ми намагаємося не тільки взяти найкращих з ринку, але й виростити своїх. У нас дуже хороший селекційний відбір, чудова школа і свій особливий світ.

І підхід до новин відповідний: якщо головною подією в жовтні були місцеві вибори в Україні, то у нас був і мегамарафон протягом дня, і шоу "Ніч виборів", де Савік Шустер надавав ексклюзивні та оперативні екзит-поли. І робив це просто майстерно. У Савіка величезний досвід, великі можливості, люди, з якими він уже не перший рік працює і довіряє їм. В результаті робота була проведена масштабно та якісно. Цитованість, яку отримав телеканал, була безпрецедентною. Усі посилалися на дані, озвучені в шоу Савіка Шустера, тому що це були найбільш чіткі, якісні та оперативні дані. Глядачі "Україна 24" першими дізналися результати голосування.

Коли були вибори в Америці, ми просто не могли не звернути увагу на таку подію, не зробивши висококласного політичного шоу! Тим паче на телеканалі працює найкращий журналіст-міжнародник, напевно, всієї Східної Європи, Євген Кисельов - з величезним досвідом, найширшими зв'язками і знайомствами в медійних та політичних колах США.

Що нам для цього було потрібно? Знайти великий майданчик для Євгена Олексійовича та синхронізувати його роботу з нашим ньюзрумом. Ми спеціально відрядили чотири знімальні групи до США, організували включення двох ведучих - Ігоря Пупкова і Олену Кот, які представили максимально масштабну картину того, що відбувається. У результаті був прямий зв'язок зі штабами двох головних дійових осіб - Трампа та Байдена. Ми також змогли показати, як живуть люди, що вони кажуть, що відбувається в цей момент. Ефіри виходили на телеканалах "Україна" і "Україна 24".

Якщо взяти до уваги весь проєкт, це було не тільки нічне шоу, яке Євген Олексійович провів майстерно, а майже семигодинний марафон - з 23:00 до 6:15 ранку. Це були ще й спецвипуски на телеканалі "Україна". І безперервний потік ексклюзивних новин. Ми ставили перед собою завдання бути першими з великим обсягом інформації - і в нас це вийшло.

Ресурс, який для цього знадобився, не був якимось надто великим. Це наші виїзні групи і редактори, які працюють у ньюзрумі. Фактично, це робота, яку ми виконуємо завжди. Напевно, найбільш трудомісткою і витратною за часом була підготовка комп'ютерної графіки і заставок. Непросто було організувати логістику наших виїзних груп у США за пандемії. Але команда спрацювала відмінно.

Команда "Новинної Групи Україна" вирушає в США


Який надалі ми плануємо проєкт подібного масштабу? 16 грудня відбудеться марафон до Дня народження телеканалу "Україна 24". Ця подія варта уваги глядачів: будемо обговорювати роль ТБ і свободу слова в різних країнах, включимо наших колег з редакцій "Дождь", "Nexta", "Радіо Свобода", "DW", "Euronews", "ВВС", "Белсат ", "Голос Америки".

Кожен день у телеканалу зростає кількість друзів і партнерів. Ми залучили до соціальних спецефірів почесного посла ООН і телеведучу Машу Єфросиніну, народну артистку України Ольгу Сумську і ведучого Олексія Суханова і багатьох інших зірок.

- Сьогодні ви керівник інформаційного напряму в найбільшій медіагрупі країни, проте свого часу працювали і кореспондентом, і ведучим. Можете сказати, що зараз для вас як досвідченого інформаційника означають поняття "оперативність" і "ексклюзив"?

- Якщо говорити про оперативність, то ми готові за лічені хвилини видати новину. Це те, що в нас дуже добре виходить. На прикладі тієї ж Білорусі можу сказати, що будь-яке відео, яке з'являлося (треба розуміти, що інтернет в країні був відключений), ми відразу ж видавали в ефір: блискавично реагували на телеканалі і на сайтах. Ми ж - мультимедійний бренд. З нашим телеграмом мало хто міг конкурувати.

Інша справа, що потім новина продовжує жити: доповнюється, розширюється, можуть з'являтися додаткові коментарі, подробиці, аналітика тощо. Наше основне завдання, і ми з ним успішно справляємося, - бути найоперативнішими і ніяк інакше.

Що стосується ексклюзивності, це обов'язкова установка поряд з оперативністю та актуальністю. І це у нас виходить теж дуже добре. Що для цього потрібно? Та, напевно, нічого складного і надприродного: просто стукайте - і вам відчинять.

Сьогодні в нас величезна кількість ексклюзивів. Якщо говоримо про Білорусь, то в нашому ефірі - Марія Колесникова, Світлана Тихановська і багато інших білоруських опозиціонерів. Якщо про Мюнхенський форум з безпеки, ми беремо інтерв'ю безпосередньо у його учасників. У Кишиневі під час другого туру виборів була тільки одна знімальна група - наша. Вона готувала ексклюзиви, зокрема з першою жінкою-президентом Молдови Майєю Санду. Ми - єдиний український телеканал, який був на пресконференціях, повідомляв про перебіг голосування й реакції.

Ми були у Вірменії та Азербайджані в період загострення конфлікту. Президент Вірменії дав ексклюзивне інтерв'ю Тиграну Мартиросяну. При цьому наші групи контактували з обома сторонами, адже для об'єктивного висвітлення подій дуже важливий баланс. Медіа можуть довіряти лише тоді, коли воно представляє погляди збалансовано. Ми дуже чітко дотримувалися цього правила, висвітлюючи всі події в Нагірному Карабасі.

Ексклюзивів у нас доволі багато: був Президент України, Прем'єр-міністр, величезна кількість відомих людей. Намагаємося брати інтерв'ю, коментарі не тільки у представників нашої країни. Олена Кот, ведуча праймового випуску новин і "Головної теми" на каналі "Україна", разом з польським колегою Міхалом Адамчиком ( "TVP1") в межах спільного проєкту взяли інтерв'ю у Володимира Зеленського та Анджея Дуди. І ми з польськими колегами транслювали його одночасно. У результаті ми стаємо джерелом цитувань для багатьох медіа. Ось, наприклад, наш кореспондент Юрій Гула потоваришував з Міккі Рурком. В ексклюзивному інтерв'ю "Сьогодні" актор поділився, що хоче бути похованим в Україні, - і нас цитували ЗМІ країн пострадянського простору і не тільки.

Наш журналіст і кореспондент "Сьогодні" Олександр Махов став єдиним представником українського ЗМІ на пасажирському літаку, який евакуював українців з охопленого коронавірусом Китаю. Після чого Олександр перебував на карантині в Нових Санжарах разом з евакуйованими.

Ведуча телеканалу "Україна 24" Марія Скиба взяла участь у встановленні неймовірного рекорду, піднявшись у небо на одній з повітряних куль у День прапора. А ще спеціально до Дня Незалежності ми зробили подарунок глядачам: ведучі телеканалу "Україна 24" і новин "Сьогодні" разом з оркестром Збройних Сил України зворушливо і урочисто заспівали гімн.

Журналістка новин "Сьогодні" Зоряна Степаненко у Вашингтоні (США)


У нас сьогодні більше можливостей, ніж у будь-кого. Наприклад, інтерв'ю може вийти на телеканалі "Україна 24". І тут же його оперативно розмістять на інших платформах. "Новинна Група Україна" - це потужна команда, яка створює контент для кількох ресурсів: загальнонаціонального інформаційного телеканалу "Україна 24", продакшн-новин "Сьогодні" і сайт segodnya.ua. У нас багато можливостей. В результаті відомі люди до нас ідуть самі. На телеканал хочуть потрапити - і це дуже круто! Значить, ми все робимо правильно.

Також до нас хочуть прийти і влаштуватися на роботу з каналів-конкурентів. Це свідчить про те, що на телеканалі усе добре: у нас правильні цінності, дуже хороші умови праці, ми правильно збалансовано даємо інформацію.

Ми сьогодні об'єктивно телеканал, який найбільш швидко розвивається в країні, але при цьому плинність кадрів у нас не перевищує 4%.

- До речі, питання про колектив. Телеканал "Україна 24", по суті, став розвитком інформаційної платформи "Сьогодні" і був сформований на базі її колективу. Що довелося поміняти ось у тій команді "Сьогодні" і які ротації були проведені під час цієї трансформації?

- Вийшов дуже класний, здоровий мікс. У нас є кістяк команди, який сьогодні дуже посилився, зріс професійно: хтось змінив роботу, хтось зайнявся іншою справою, але це наші люди, на яких ми спираємося. І я радий, що ми саме так вчинили і не помилилися практично ні в одному з випадків.

По-друге, ми залучили найсильніших професіоналів з ринку. І наші двері залишаються відчиненими: незважаючи на щільність сітки, готові шукати рішення.

Також нарівні з досвідченими фахівцями, які давно в професії, досить багато молодих талантів, які тільки починають свою кар'єру. І ми завжди із задоволенням приймаємо в команду молодь і даємо їй шанс реалізувати себе. Приходь, працюй, дерзай! Хтось швидше зростає, хтось - повільніше. Це все індивідуально, але в нас дуже сильні молоді хлопці, які з азартом працюють на включеннях весь день.

- А наскільки багато молоді?

- Кожен третій. У нашому насиченому робочому графіку у них вже за плечима досвід і знання. Вибудувана система навчання. Через карантин, ясна річ, навчання проходить дистанційно. Але по його закінченні ми повернемося до очної форми обов'язково.

- А яким принципом ви керуєтеся, запрошуючи зірок? Хто приймає остаточне рішення?

- Про прийняття рішень на ТБ сьогодні багато міфів. Але в нас все досить просто і прозоро влаштовано: приймає рішення так званий "борд" (board - з англ. колегія). Це група людей, котрі професійно оцінюють, які проєкти та зірки нам цікаві і потрібні нашому глядачеві. Звичайно, ми враховуємо інформацію про проєкт, про ведучого: як до нього ставиться аудиторія, чи вписується він у формат телеканалу "Україна 24". І лише після такого всебічного аналізу приймаємо рішення. Спираємося на експертизу фахівців. Такий підхід, впевнений, вкрай важливий для прийняття відповідних рішень.

Юрій Сугак


- Поговоримо про сьогоднішні суворі будні. Як колектив ньюзруму працює в карантинних умовах і наскільки віддалена робота можлива для ТВ-ньюзруму? Чи були у вас випадки, коли ведучі вели авторські програми, включаючись з дому, перебуваючи на самоізоляції?

- Звичайно, подібні історії були. Наш відомий ведучий Василь Голованов, коли отримав позитивний тест на COVID-19, продовжував вести ефіри онлайн з дому.

- Чи вдалим був такий експеримент?

- Чудові рейтинги (у Василя Голованова вони завжди високі), при тому, що це було інтерв'ю через "Zoom" у прямому ефірі. Ми, звичайно, намагаємося максимально уникати цього, але, з іншого боку, готові до таких рішень. І, якщо потрібно буде, зможемо навіть ток-шоу провести віддалено, подібний сценарій у нас є.

Уже 10-й місяць триває пандемія, і ми адаптувалися. Звісна річ, ужили всіх можливих заходів безпеки: дезінфектори усюди, забезпечуємо працівників масками в необхідній кількості. Налагоджена система: якщо хтось захворів, одразу тестуємо оточення, швидко реагуємо. Але, напевно, найголовніше в цій ситуації - це підтримка з боку телеканалу, медіагрупи, колег. Якщо хтось раптом вибуває, завжди є кому замінити. Адже ТБ працює 24/7 - і величезних потоків інформації, новин ми зупинити не можемо.

Колектив у нас дружний, колеги завжди підтримують одне одного. Якщо запитаєте, чи готові ми до плану "A", "B", "C"? Безумовно, готові, якщо буде потрібно.

- Звичайно ж, люди в будь-якому проєкті - на першому місці. Водночас, як відомо, що для новинного мовлення дуже важливою є технічна база, оснащення студії. Що відрізняє студії "Україна 24" від інших?

- З 30 листопада ми перейшли в новий сучасний студійний комплекс "360 градусів" - найкращий в Україні. Це відсутність бекстейджу, секретів від глядача, одночасно наявність декількох локацій, які можуть працювати автономно. Можна пересуватися студією, рухати буквально все. Новини "360 градусів" - мрія, яку нам вдалося реалізувати.

Також у нас є прекрасні і сучасні студії в БЦ "Леонардо", з яких транслюються авторські програми. Нагадаю, що ми першими запустили й почали використовувати технологію "VizRt". Наші співробітники, навчившись у Канаді, потім ділилися знаннями з представниками інших телеканалів. Це наш внесок у розвиток телевізійного ринку країни.

У нас доволі багато нових рішень. І ще більше ми збираємося реалізувати в майбутньому. У нас є чітко спланована історія розвитку, і ми розуміємо, що зробимо через місяць, три, п'ять. І це, напевно, одна з наших найістотніших відмінностей від решти ринку. Ми чітко знаємо, чого хочемо і до чого прийдемо. Лідерство досягається масштабними проєктами і роботою 24/7 всієї нашої команди.

- А в цій спланованій історії чи є місце планам виходу за кордон?

- Ви знаєте, вийшла неймовірна історія. Цього року ми серйозно не планували виходити за кордон. "Україна 24" транслюється через відкритий супутниковий сигнал (це, до речі, наш внесок в інформаційну безпеку країни), який покриває територію Європи, Північної Америки, і також наші прямі трансляції та програми доступні на YouTube, так що в цьому році ми якось і не поспішали виходити на зарубіжжя. Але тут зіграли роль якість і актуальність нашого контенту. На нас вийшли зарубіжні партнери. Вийшли самі. Почали надходити запити від різних компаній, кабельників, провайдерів, які говорили, що хочуть включити "Україна 24" у свій пакет. Це зовсім не комерційна історія. Інформація про події в Україні стає більш доступною за кордоном.

Ведуча новин "Сьогодні" Олена Кот в США


Зараз є цілий список європейських провайдерів, які нас активно включають. Ми швидко зорієнтувалися і зрозуміли, що це потрібно розвивати і підтримувати. Дуже приємно, коли пишуть з-за кордону, коли є різні коментарі в прямому ефірі, коли отримуєш електронні листи.

Ось, наприклад, мене дуже порадував недавній електронний лист з Туркменістану: "Ми теж хочемо включити". Чудово! Давайте, хто наступний? З Грузії. Будь ласка! Дуже багато пострадянських країн і європейських країн виходять на нас. 50 контрактів у Польщі, з яких 5 - з кабельними мережами-гігантами. Переговори зі Словаччиною ведуться. Укладено договір з іспанським дистриб'ютором. Найближчим часом плануємо запуск телеканалу в кабельних мережах у Канаді і США. Грузинська новинна платформа - понад 2 мільйони користувачів.

Я вважаю, що це один з найкращих показників, які свідчать про якість телеканалу. І, як бачимо, позицією України цікавляться. Згадайте попередній досвід, коли намагалися запускати міжнародні версії, а вони не працювали. А тут український телеканал транслюють і роблять це із задоволенням.

- Ви досить давно працюєте на ТБ і в новинах. Як, на ваш погляд, змінилося інформаційне мовлення? Які нові тренди ви б відзначили як найбільш важливі та перспективні?

- Якщо говорити про тренди, то все досить просто - те, до чого сьогодні вже всі звикли. Телебачення повинно бути "в кишені" - зручним, оперативним. Тоді все працює правильно. І має бути єдиний мультимедійний бренд. Ще один важливий фактор - особистість в інформаційному мовленні. Глядачам важлива оцінка й аналіз подій людей з конкретним життєвим досвідом і позицією. І в тому, щоб представити мікс таких суб'єктивних позицій і думок, який би давав глядачеві масштабну картину того, що відбувається, ми і бачимо своє завдання.

Командна робота "Медіа Групи Україна" і "Новинної Групи України" - приклад амбітності, лідерства та застосування сучасних технологій. Без підтримки і довіри керівництва та нашого акціонера Ріната Ахметова ми б не змогли реалізувати неймовірних планів.

Зараз ми займаємося тим, що зводимо разом низку стратегій щодо новинного мовлення, щодо нашого розвитку в діджиталі. Але це вже тема для окремого інтерв'ю.

Читайте також

Зможуть повторити? Чи буде наступ росіян на Сумщину

Россияне не смогут продвинуться далеко, так как не имеют на Сумском направлении достаточно сил

Чи всім чоловікам потрібен штрих-код ТЦК: роз'яснення Міноборони

Кому с 18 мая обязательно нужно получить VIN-код в ТЦК - спикер Минобороны Украины Дмитрий Лазуткин объяснил для всех украинцев

Мобілізація засуджених: чи зможуть воювати ті, хто сидить по тюрмах

Нардепы приняли закон о мобилизации осужденных - кто из зеков сможет воевать и на каких позициях