RU  UA  EN

Четвер, 25 квітня
  • НБУ:USD 39.35
  • НБУ:EUR 42.00
НБУ:USD  39.35
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

25 квітня

Всі новини

Херсонський порт можуть готувати до продажу за заниженою ціною - ЗМІ

Херсонський порт може готуватися до приватизації за заниженою ціною.

Про це пише видання Капітал, посилаючись на дані Національного морського рейтингу 2016 року. Автор зазначив, що підприємство можуть готувати для продажу під конкретного покупця.

На початку 2016 року при призначенні на посаду в. о. начальника Херсонського морського торговельного порту Андрія Соколова керівництво Мінінфраструктури в особі екс-міністра Андрія Пивоварського та його першого заступника Володимира Омеляна (на сьогодні він є міністром інфраструктури) заявляло про плановане зростання обсягів переробки вантажів, що в свою чергу створить позитивний імідж для потенційних інвесторів, нагадує видання.

Тоді очікувалося, що новий менеджмент залучить додаткові вантажопотоки і оптимізує витрати порту. Однак, згідно з даними «Національного морського рейтингу 2016 року» показники роботи порту впали до 27 місця у загальному рейтингу — з 1662,7 млн. тонн у 2015 році до 1211,8 млн. тонн за підсумками 2016 року. тобто майже на 30%. Аналітики журналу «Порти України» (ініціатори проведення рейтингу) кажуть, що в рейтингу за підсумками 2015 року Херсонський морський торговельний порт займав 24-е місце і в порівнянні з показниками попереднього 2014 року мав зростання на 15%.

ЗМІ пишуть, що в якості причин такої ситуації експерти морської галузі називають агресивну позицію нового менеджменту по відношенню до вантажовласників, спроби нав'язувати додаткові послуги і завищувати ціни на вантажні операції. В результаті вантажовласники перевели свої операції в Миколаїв, а обсяги переробки бюджетоутворюючого для порту вантажу — сульфату амонію впали більш ніж на 80%. По іншим видам вантажів, тільки за підсумками першого півріччя 2016 року показники перевалки наливних вантажів скоротилися майже на 15%, будівельних — більш ніж на 50%, тарно-штучних — на 40%. Надалі ситуація лише погіршувалася.

Автор зазначив, що не райдужна картина і з фінансовими показниками порту. Станом на кінець 2015 року на рахунках підприємства залишалося близько 37 млн. грн., більше $2 млн. і близько 1,6 млн. російських рублів, в еквіваленті за поточним курсом — 84,4 млн. грн. Станом на кінець листопада 2016 року заявлялося, що на поточних рахунках порту залишилося 2 млн. грн. і близько $600 тис., що в гривневому еквіваленті становить близько 14,3 млн. грн.

Протягом 2016 року міністр інфраструктури Володимир Омельян неодноразово заявляв про намір провести концесійний конкурс по Херсонському морському торговельному порту, однак він кілька разів переносився з різних адміністративних причин, при цьому кожен раз обсяги інвестицій скорочувалися. Якщо на перших етапах заявлялося про інвестпроекти в обсязі 300-500 млн. євро, то вже на початку 2017 року заявлялося про обсяги в 50-70 млн. євро. При цьому в пресі почастішали згадки про втрату інтересу до проекту в Херсоні з боку міжнародних компаній на користь портів Великої Одеси і в той же час активізації інтересу до порту з боку холдингу «Нібулон» Олексія Вадатурського, пише Капітал.

Видання згадало, що ще восени 2016 року на своїй сторінці в соціальній соцмережі в. о. начальника Херсонського морського торговельного порту активно викладав фотографії переговорів з Олексієм Вадатурським. При цьому зазначалося, що глава «Нібулона» розглядає різні варіанти розширення співпраці з Херсонським МТП. А вже в березні 2017 А. Соколов розмістив фотографію, яка знову недвозначно підтвердила інтерес до порту з боку «Нібулона».

Вищевказані цифри і факти свідчать про те, що мова може йти про свідоме доведення порту до банкрутства і подальшого продажу його зацікавленому покупцеві. Причому найбільш вірогідним таким покупцем є саме «Нібулон», пише ЗМІ.

Автор наголосив, що стан справ у компанії «Нібулон» за всіма ознаками виглядає не дуже добре і ринкові ціни вони навряд чи потягнуть. Хоч сама компанія і не розкриває свої фінпоказники, ЗМІ пишуть про те, що боргова ситуація «Нібулона» погіршується. Обсяг зобов'язань ТОВ «Нібулон» в 2016 році досяг $474,3 млн., з них поточних боргів — $316,5 млн. А вся виручка підприємства за 9 міс. 2016 року склала $363 млн. В тому числі операційний прибуток — $54,2 млн. (на тлі великих збитків 2014 і 2015-му роках). І отримання за пільговою ціною такого активу як Херсонський морський торговельний порт може стати істотною підмогою для «Нібулона» в боротьбі за виживання.

Версія для друку
Знайшли помилку - видiлiть та натиснiть Ctrl+Enter
Розділ: Бізнес
Теги: