Ідея уряду з ліквідацією транзитних перельотів в Україні може привести до серйозного удару по авіаційній компанії МАУ.
Про це повідомив президент Українського аналітичного центру Олександр Охрименко на Facebook.
Він зазначив, що АвіаХАБ - це важливий посадочно-перевантажувальний транспортний вузол, який, за рахунок транзитного пасажиропотоку, дозволяє примножувати кількість пасажирів в самому аеропорту, відповідно збільшувати кількість напрямків, за якими здійснюються перельоти.
"Транзитний хаб - це дуже дороге задоволення, яке може собі дозволити тільки багата країна з добре розвиненою економікою. Або та, яка хоче такою бути. Створення транзитного хабу вимагає великої, копіткої і дуже дорогої роботи, а також всебічної підтримки держави. У світі немає жодного хаба, який розвиває іноземна авіакомпанія. Навпаки, мережеві авіакомпанії зацікавлені не в прямих польотах між чужими аеропортами, а в тому, щоб возити пасажирів з них через свій хаб", - зазначив він.
За його словами, у Борисполі транзитні пасажири складають близько 30% пасажиропотоку, який за 10 місяців 2019 склав 13,7 млн чоловік, практично всі вони - клієнти МАУ.
"Іноземні компанії навпаки, прагнуть пасажирів вивозити в свої хаби - наприклад Турецькі авіалінії в Стамбул, KLM в Амстердам, тим самим, роблячи багатшими і успішнішими свої страни і бізнес. Але держава, в особі Міністерства інфраструктури України, вирішила ліквідувати транзитні перельоти в Україні за допомогою війни з МАУ ... в Україні явно простежується тенденція, при якій влада своїми діями знищує те, що добре працює, тільки тому, що вони хочуть переділу власності в країні", - зазначив Охріменко.
Він додав, що згідно з дослідженням Єврокомісії, прямі рейси між містами підвищують туристичний потік між ними в 5-20 разів, а 40-50 рейсів, які МАУ тримає заради транзитного потоку, дають сотні тисяч додаткових туристів до Києва, які користуються можливістю полетіти до столиці України прямим рейсом. Тому, без хаба в аеропорту "Бориспіль" МАУ доведеться ліквідувати до 45 напрямків, адже вони існують тільки завдяки транзитним перевезенням. Втрата такої кількості напрямків і пасажирів, а їх в районі 4 мільйонів, призведе до скорочення на суміжних з авіаційній галузях від 6 до 8 тисяч робочих місць в регіоні, що неодмінно призведе до соціальної напруженості, а також до додаткового навантаження на бюджет. Слід зазначити, що зараз держава вилучає до 85% доходів Борисполя.
"Фактично, українська влада робить все, щоб згорнути бізнес МАУ, усувається від допомоги в нерівній конкуренції з закордонними авіакомпаніями, які фактично дотують їх країни, і які явно не зацікавлені в українському хабі. Тому питання на якій стороні грає український уряд, залишається відкритим", - зазначив економіст.