Заступник керівника київського офісу Європейського банку реконструкції та розвитку Марк Магалецький може бути причетний до корупційної схеми, пов'язаної з будівництвом окружної дороги навколо Житомира, і з іншими дорожніми проектами, які ЄБРР фінансує в Україні.
З посиланням на переписку викривача корупції і центрального офісу ЄБРР в Лондоні про це повідомило Дело.
Одним з напрямків роботи ЄБРР в Україні є фінансування будівництва автомагістралей. Відбір підрядників для робіт відбувається за особливою процедурою - функції замовника і технагляду має виконувати не бенефіціар - "Укравтодор" в особі місцевої служби автодоріг, а незалежне агентство інженерного нагляду, яке відбирають на конкурсі. Наприклад, для ремонту окружної дороги Житомира тендер виграла китайська компанія Sinohydro, а функцію нагляду виконувала італійська IRD Engineering. Про її причетність до схем йдеться в матеріалі.
Кілька листів стосуються будівництва автодороги М05 Київ - Одеса. Йшлося про можливу спільну участь турецького підрядника HGG Insaat Anonim Sirketi і IRD як агентства з технагляду в тендері на ремонт дороги взимку 2020. Переговори нібито почалися в листопаді 2019. Компанії програли конкурс, проте заручилися підтримкою Марка Магалецького при розгляді скарг, які повинні були "збити" переможця - компанію Onur. Магалецький нібито порадив змовникам подавати побільше скарг, щоб переконати центральний офіс ЄБРР у "змові" між "Укравтодором" і переможцем тендеру. У червні 2020 Срібняк нібито доповідав Паоло Орсіні, власнику IRD, що Магалецький пролобіював скаргу HGG всередині ЄБРР. За його інформацією, платежі від ЄБРР на адресу Onur нібито стали затримувати, а Магалецький "висловив надію", що контракт з Onur може бути розірваний на користь HGG. У жовтні 2020 Магалецький нібито домігся дискредитації "Укравтодору" перед офісом ЄБРР, оскільки він відправив до Києва лист з вимогою зняти окремих чиновників "УАД" з проекту М05. Лист потрапив в ЗМІ.
У той же період починається новий етап взаємодії Магалецького, Срібняка і Орсіні за проектом М06 (обхідна дорога навколо Житомира), де IRD була консультантом з нагляду. Після того, як "Укравтодор" ініціював розрив контракту, постало питання щоб IRD втратила підряд. На початку лютого 2021 Магалецький і Срібняк зустрілися в київському ресторані. Сторони обговорювали і проект М05, де ЄБРР мав встати на сторону HGG і IRD, "викинувши" Onur, і проект дороги, де IRD мала залишитися в якості інженера-консультанта після зміни підрядника. В кінці зустрічі Срібняк передав Магалецькому пакет з логотипом IRD.
"На підставі переговорів, що відбулися між Срібняком і Орсіні (власник IRD Engineering), пакет містив компенсацію за послуги Магалецького", - йдеться в листі для ЄБРР. Інформатор цитує звернення Орсіні до Срібняка: "Ми повинні подякувати йому (Магалецькому) за допомогу у вирішенні нашої ситуації в Житомирі... Використовуйте готівку, яка у вас є".
Готівку для витрат Срібняк міг отримувати через дружину Аллу Срібняк, оформлену як ФОП для надання консультаційних послуг IRD: "Вона домогосподарка і ніяких робіт для IRD не виконує", - пише викривач. Дружина Срібняка отримувала протягом декількох місяців 3250 євро (3000 + 5% єдиного податку) для таких витрат, які могли передавати Магалецькому.
"За моєю оцінкою йому заплатили від 20 до 30 тис євро", - написав інформатор.
Далі наводяться розрахунки можливої хабара: 5% від інженерного контракту і 1% від контракту на будівельні роботи.