Україна та Польща напрацювали конкретні рішення для виходу з тривалої транспортної кризи між двома країнами.
Про це повідомляє Міністерство інфраструктури України за підсумками переговорів, які відбулися у Варшаві за участю міністрів інфраструктури України та Польщі – Олександра Кубракова та Анджея Адамчика.
“Зокрема, польська сторона вперше за останні 7 років зобов’язалася суттєво збільшити кількість дозволів для українських автоперевізників. Уже найближчим часом чекаємо від наших колег документальне підтвердження цьому”, - розповів Кубраков.
Зі свого боку, уже з 10 лютого 2022 року Укрзалізниця зможе зняти заборону на перевезення транзитних вантажів Україною до Польщі.
За словами міністра, домовленості з Польщею дозволяють реалізувати важливі міжурядові інфраструктурні проєкти та розпочати інтеграцію української транспортної мережі в європейську.
Зокрема, в рамках програми президента Володимира Зеленського “Велике будівництво” планують побудувати євроколію Київ — Варшава. Завдяки цьому час у дорозі скоротиться до 4 годин. Проєкт вже готують до презентації на рівні Європейського Союзу.
Також у планах реконструкція ділянки Мальховіце — Нижанковичі на українсько-польському кордоні (лінія 102). Стратегічна колія не експлуатується з 1995 року.
За програмою президента планується будівництво першої концесійної дороги Краківець — Львів — Броди — Рівне, а також масштабне оновлення дороги М-07 Київ — Ковель — Ягодин, з підвищенням її до І-а категорії.
Іншим пріоритетом є модернізація міжнародних автомобільних пунктів пропуску. Зокрема, йдеться відновлення ключового україно-польського пункту пропуску в Ягодині.
Також Україна веде активну роботу щодо включення в індикативні карти TEN-T таких маршрутів: дороги Н-01 Київ — Знам’янка; залізничних ділянок Коростень — Житомир — Бердичів та Стрий — Івано-Франківськ через Долину; річок Дніпро та Південний Буг.
Нагадаємо, раніше заступник голови Офісу Президента, координатор програми президента Володимира Зеленського “Велике будівництво” Кирило Тимошенко повідомив, що до 2024 року планують електрифікувати щонайменше 500 км колій. Це забезпечить швидкісне залізничне сполучення між усіма обласними центрами.