Розкрита спроба продати Укрзалізниці застарілу продукцію

Останнім часом стали з'являтися повідомлення про те, що на бізнес партнерство з Укрзалізницею претендує ТОВ "АТ Механіка". В основному через ініціативу самої Механіки та її кураторів у Міністерстві інфраструктури України. Лобі достатньо сильне, адже не за кожним встане на захист сам міністр інфраструктури Володимир Омелян. Про це пише "Антикор".

У матеріалі наголошується, що "АТ Механіка" пропонують постачати для потреб Укрзалізниці скріплення залізничні зразка 1990-х під назвою КПП-1.

Впровадження нових конструкцій безпідкладочних скріплень пружного типу на українських залізницях дійсно почалося в кінці 1990-х років за висновком польських скріплень типу СБ-3. У той же час з'явилася вітчизняна модифікація цього скріплення типу КПП-1 виробництва ТОВ "АТ Механіка". З часом, вчені і практики Укрзалізниці встановили, що модернізований варіант польського скріплення під назвою КПП-1 має практично ті ж недоліки, що і РБ-3. У 2010 році в УЗ визнали, що вибір конструкції скріплень типу СБ-3 і КПП-1 для вітчизняних залізниць був помилковим. Хоча довести свою правоту при злочинній владі було неможливо, пише видання.

Після Революції гідності продукцію ТОВ "АТ Механіка" перестали закуповувати, тому що зник адміністративний тиск, а публічні торги перейшли в прозору площину. Ринок продажу став доступнішим для кращих пропозицій.

До того ж, технічні умови на продукцію "Механіки", за рішенням суду втратили чинність. У Службі колії Укрзалізниці перестали замовляти КПП-1 і припинили погоджувати будь-які зміни в технічні умови. Як встановили раніше, ці скріплення просто не годяться для використання в надважких умовах національних залізниць.

Після чергової невдалої спроби продати застарілу продукцію підприємство звернулося зі скаргою в Антимонопольний комітет.

На засіданнях колегії АМКУ 21-22.11.2017 року директор скаржника Віталій Руденко і адвокат Дмитро Руденко заявляли, що технічні умови і зміни до них не повинні бути погоджені з замовником. Що державні стандарти Дсту давно опинилися поза законом.

Також наголошується, що представники "Механіки" хотіли переконати членів колегії АМКУ в тому, що на дешевий товар немає потреби виготовляти і погоджувати з замовником документацію. Тим самим, хотіли приховати чи не найголовніше.

При цьому Антимонопольний комітет рішенням від 22.11.2017 по справі № UA-2017-09-18-002319-c.a3, АМКУ фактичну поставив крапку всім сперечання і численних маніпуляцій Механіки навколо їх продукції, зазначивши наступне.

Особливу увагу варто приділити на цифри в кінці ":2014".

Виявилося, що продукція "Механіки" дешева тому, що із 2013 року нікому не потрібна. Вона втратила актуальність для єдиного замовника.

Подібне рішення було прийняте Антимонопольним комітетом та за скаргою № UA-2017-09-15-000999-a.b4 від 1 грудня 2017.

Таким чином спроба ТОВ "АТ Механіка" продати застарілу продукцію провалилася незважаючи на тиск з боку заангажованих ЗМІ та лобіювання через чиновників Міністерства інфраструктури України, резюмує видання.