Заощадження 4 млрд грн через прямі закупівлі електроенергії, 2 млрд грн від нових тарифів на вантажні перевезення і проведення нового конкурсу на Наглядову раду – про такі результати Укрзалізниці прозвітував міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
"УЗ могла отримати 8 млрд збитку у 2021 році – натомість завершує рік з прибутком. За короткий час нашій команді вдалося відновити фінансову стабільність компанії та показати перші результати програми президента Володимира Зеленського "Велике будівництво", - заявив міністр.
Серед успіхів компанії він назвав електрифікацію перших з десятків запланованих маршрутів, запуск нових потягів на півдні та сході країни, проєктування станцій Київського приміського експресу, нових гілок і маршрутів.
Кубраков назвав три ключових зміни, які попередили дефолт і зупинку стратегічної державної компанії.
"Усунення компаній-посередників, через які ціни на електроенергію для УЗ були завищеними. Завдяки рішенню уряду УЗ отримала можливість закуповувати електроенергію напряму у виробника – Енергоатому. Перший укладений контракт за новими правилами дозволив УЗ зекономити понад 4 млрд грн", - перелічує міністр.
Також завдяки підвищенню тарифів на вантажні перевезення Укрзалізниця отримала додаткових 2 млрд грн у цьому році і ще 12 у наступному. Ще одним важливим рішенням стало слідування принципам OECD і корпоративного управління. Із закінченням повноважень Наглядової ради оголошено новий конкурс, який відбувається із дотриманням усіх правил та процедур. Найближчим часом почнеться робота повноцінної Наглядової ради, яка запустить процес відбору правління.
"УЗ вдалося зупинити за крок від прірви, більше того – закладено фундамент до системного оновлення, як інфраструктури, так і рухомого складу. Це командний результат, який ще раз підтверджує, що ми – на правильному шляху", - резюмував Кубраков.
Нагадаємо, за програмою президента Володимира Зеленського "Велике будівництво" Укрзалізниця отримає 500 нових спальних вагонів українського виробництва.