Після запровадження санкцій у 2022 році витрати Росії на транзит вантажів зросли, а особливо на маршрутах до Калінінградської області, яка не має сухопутного сполучення з рештою території РФ.

Про це повідомили у Службі зовнішньої розвідки України.

"Раніше більшість поставок здійснювалися через Литву, однак через квоти та обмеження цей маршрут значно втратив у доступності", — йдеться у повідомленні.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

У розвідці зазначають, що навантаження змістилося на морські шляхи: якщо у 2019 році каботаж становив 0,4 млн тонн, то у 2024 році лише компанія "Оборонлогістика" перевезла понад 2 млн тонн. Втім поромна інфраструктура виявилася перевантаженою, адже черги, дефіцит місць і скорочення фоту ускладнюють постачання.

У відомстві також зазначили, що малий бізнес опинився в найгіршому становищі: великі оператори завчасно резервують місця завдяки адміністративному ресурсу, фактично витісняючи дрібних перевізників з ринку.

"Санкції не лише дестабілізують логістику, але й поглиблюють соціально-економічні дисбаланси в регіоні, демонструючи вразливість системи", — додає розвідка.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Ми також писали, що президент Сполучених Штатів Америки Дональд Трамп незадоволений відсутністю результатів перемовин із російським диктатором Володимиром Путіним щодо завершення війни в Україні.