У серпні 2025 року експорт брухту з України зріс на 22,1% у річному вимірі. Загалом за січень–серпень відвантаження українського брухту зросли на 59,3% р./р. – до 283,05 тис. т. При цьому у липні 2025 року після річної перерви брухт з України почали відправляти і до Придністров’я – російського анклаву в Молдові.

Про це свідчать дані Державної митної служби, опрацьовані GMK Center.

Основним напрямком експорту залишається Польща: туди пішло 236,84 тис. т нашої сировини. Таким чином, Польща фактично перетворилася на транзитний хаб для українського брухту, який далі може постачатися до Туреччини в обхід експортного мита, яке наразі становить €180 за тонну.

У 2024 році поставки українського брухту до Польщі сягнули 251 тис. т. Водночас експорт цього товару з Польщі до Туреччини зріс більш ніж удвічі – до 529 тис. т.

Нагадаємо, через «сірі» схеми, за якими експорт брухту спершу відправляється до Польщі, щоб уникнути сплати мита, український бюджет втратив вже близько 3 мільярдів гривень – такі оцінки навели у ВР.

Тим часом українським металургам бракує щонайменше 300 тис. тонн брухту. А Єврокомісія розглядає обмеження на вивезення брухту з ЄС, бо це стратегічна сировина в межах «зеленого курсу».