Міністр інфраструктури Владислав Криклій пропонував бюджетному комітету Верховної Ради знизити витрати на будівництво моста в Запоріжжі в проекті змін до закону про держбюджет на 2020 рік на 300 млн грн, і направити гроші на фінансування адміністрації морського і річкового транспорту, а також "Укртрансбезпеки".
Про це йдеться в листі Криклія на ім'я глави бюджетного комітету Юрія Арістова. Документ у Facebook опублікував народний депутат від "Слуги народу" Олександр Куницький.
Зокрема, пропонувалося зменшити на 300 млн грн видатки по спецфонду за програмою 3107020, яка стосується забезпечення заходів безпеки дорожнього руху, і спрямувати кошти на програму 3111240 "Будівництво та реконструкція мостів", також по спецфонду. При цьому пропонується зменшити на 300 млн грн фінансування програми по загальному фонду, і направити гроші на програми 3103010 (управління в сфері морського і річкового транспорту) і 3109010 (потреби "Укртрансбезпеки"). Таким чином, зменшення фінансування програми безпеки дорожнього руху нічим не компенсується.
Слід зазначити, що спецфонд - це незахищена стаття бюджету, яка наповнюється, серед іншого, за рахунок акцизного податку. Таким чином, її виконання залежить від обсягів зібраного податку. З уповільненням економіки стаття напевно не буде виконана, а значить фінансування моста може бути зірвано. Проекти з основного фонду, як правило, фінансуються на 100%. Зокрема, за основним фондом фінансуються зарплати.
"Завершення будівництва моста в місті Запоріжжя є одним із пріоритетних завдань для президента. Міст став найважливішим інфраструктурним проектом для жителів Запоріжжя, за будівництво якого відповідально Мінінфраструктури. ... Не так давно Криклій заявив, що фінансування скорочувати не будуть! При цьому забувши розповісти, як за кілька днів до цього направив лист голові бюджетного комітету з проханням перенаправити 300 млн гривень з запорізьких мостів на забезпечення служби морського і річкового транспорту, а також на корумповану "Укртрансбезпеку", - написав Куницький.
На думку Куницького, бажання Криклія направити гроші за іншими статтями пов'язано з тим, що їх там "можна буде по-тихому розпиляти": "вони ж йому зараз потрібніше. А запорожці потерплять ще років 20", - додав він.
За словами Куницького, за результатами розгляду згаданого листа бюджетним комітетом, депутати не підтримали пропозицію міністра.
У коментарі до посту міністр Криклій став заперечувати, що мова йде про скорочення видаткової частини, незважаючи на те, що в листі прямо вказано: "зменшити видатки за бюджетною програмою та направити на нові потреби".
"(Зменшити) 300 за бюджетною програмою спецфонду безпеки дорожнього руху і додати +300 за програмою спецфонду "будівництво та реконструкцію мостів". Те, що було незахищеною статтею в загальному бюджеті - тепер в захищених. Так що Запорізькому мосту неодмінно бути. Це пріоритет. А фінансування на укртрансбезпеку запропонували з загального бюджету направити, і це важливо, щоб можна було брати нових інспекторів на адекватні зарплати. Інакше порочне коло не розірвати", - написав Криклій.
"Особливо, якщо його не рвати", - відреагував на це Куницький.