RU  UA

Субота, 20 квітня
  • НБУ:USD 39.50
  • НБУ:EUR 42.10
НБУ:USD  39.50
Налоги

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

20 квітня

19 квітня

Всі новини

"Всього три кроки": Олександр Щуцький розповів про головні пріоритети реформи ДМС

Для успішного реформування Державної митної служби України необхідно підвищити зарплати співробітникам служби, оскільки ця структура в даний момент не є конкурентною на ринку праці, через що, зокрема, виникають корупційні ризики. Також необхідно провести ряд змін в системі роботи служби.

Про це розповів виконуючий обов'язки директора департаменту ризиків Державної митної служби Олександр Щуцький в інтерв'ю для Politeka.

"Я достатньо довго говорю про три моменти. Перший - для того, щоб мінімізувати корупцію, треба обмежити доступ інспектора, що оформляє. Як це виглядає? Це коли ваша декларація надходить з вантажем, заходить в загальну систему, і оформляє її, припустимо, одеський вантаж - сумський інспектор. Він не бачить суб'єкта, він його не знає. Або волинський, львівський. Вантаж приїхав до Львова, а оформляти його будуть в Харкові. Це знеособленість і безконтактність суб'єктам. Тим самим ми не даємо можливості контрабандисту або суб'єкту, який хотів би мінімізувати вартість вантажу, корумпувати співробітника. Друге - всі міністри говорять, що треба підвищити зарплату (співробітнику митниці). На слові "треба" у нас все закінчується. Приберемо слово "треба" і просто дамо зарплату і соцпакет", - зазначив чиновник.

Він вказав, що наразі співробітники ДМС отримують зарплату від 7 до 8 тисяч гривень, керівники регіональної митниці - по 18 тисяч гривень. У той же час вартість контейнера сягає півмільйона гривень. Також Олександр Щуцький розповів про складнощі роботи митника - зокрема, високу відповідальність, важкі умови праці, тестування, пов'язані з реформами і перевірки.

В.о. директора департаменту ризиків ДМСУ висловився про ключові кроки, які слід зробити для успішної реформи служби.

"Всього лише три кроки. Відсутність контакту суб'єкта з митником, як у всьому світі - це раз. Друге - вивезти все оформлення на кордон. Усередині країни ловити (контрабандистів) - марна історія. І третє і основне - соцпакет (для співробітників митної служби). Ми зможемо залучити при нормальному соцпакеті молодих людей, які готові працювати... Коли IT-система забезпечується адміністраторами, то за 8 тисяч ніякий IT-шник не піде працювати в держструктуру. Подивіться який на сьогоднішній момент штат митниці і скільки вільних місць, до нас не стоїть черга. Тому соцпакет, прибрати можливість суб'єкта контактувати з митником і вивезти все на кордон. Більше нічого не потрібно", - підкреслив Олександр Щуцький.