Наступного року в Києві почнуть реконструкцію відомого на весь світ мосту Патона. Однак основним завданням є збереження його історичної та культурної цінності, тож про масштабну реконструкцію шляхопроводу мови бути не може. Для розвантаження мосту треба будувати паралельні споруди, а сам міст капітально ремонтувати.
Подробиці - в ефірі Апостроф Live на Апостроф TV.
Реконструкція VS капітальний ремонт
Проект реконструкції має бути готовим до кінця 2021 року, а поки що шляхопроводом обмежили рух транспорту (діє три смуги з лівого берега на правий та дві - у зворотному напрямку). Столична влада також провела переговори щодо фінансування робіт з одним із фінансових міжнародних інститутів.
Розглядають кілька варіантів: закривати одну частину мосту, а потім відкривати, або ж побудувати так звану понтонну переправу біля мосту Патона. У такому разі цей міст хочуть повністю прибрати та побудувати новий.
Мер Києва Віталій Кличко також не виключає, що на мосту Патону знову з’являться трамваї, які з'єднають лівий та правий береги Києва.
"Міст Патона - це по суті перший автомобільний міст, який був побудований після війни в Києві і забезпечив сполучення між берегами. Цей міст був побудований за технологією академіка Патона. Вперше була застосована зварна конструкція. Це перший зварний міст такого розміру в світі. Тому демонтувати його було б злочином по відношенню до нашої історії і нашого минулого", - заявив в ефірі Апостроф TV заступник міністра інфраструктури України у 2014-2015 роках Олександр Кава.
Шляхи вирішення проблеми
З цим мостом злий жарт зіграло якраз те, що він є визначною пам’яткою архітектури. Для реконструкції споруди треба отримати відповідний дозвіл від Міністерства культури. Окрім того, міст отримав визнання Американської асоціації зварювання, як унікальна конструкція.
"Я б не сказав, що це злий жарт. Мені просто незрозуміло, хто переконав мера Києва в тому, що цей міст можна знести і побудувати замість нього новий. Як правило, світовий досвід показує: якщо необхідно збільшити пропускну здатність таких мостів, то паралельно будуються додаткові мости. Але ні в якому разі пам'ятки архітектури не руйнуються. Цей міст потрібно обов'язково зберегти в тому вигляді, в якому він є. Потрібно проводити саме капітальний ремонт, а не реконструкцію з розширенням проїзної частини. Та звичайно необхідно повернути туди трамвай, який був ліквідований по суті злочинним рішенням колишнього мера Києва. Це істотно погіршило транспортне сполучення між лівим та правим берегами Дніпра", - наголосив Кава.
Експерт нагадав, що десятиліттями мостом курсували трамваї, які забезпечували сполучення для сотень тисяч жителів київського лівобережжя з правим берегом.
"Після ліквідації трамвая все це навантаження впало на і без того перевантажену червону гілку метрополітену. Тому міст потрібно терміново капітально ремонтувати без всіляких реконструкцій. А якщо є необхідність збільшення пропускної здатності, то потрібно добудувати з'їзди і заїзди на поруч розташований міст Кирпи (Дарницький міст). Або ж потрібно будувати ще один міст. Тому що якщо порівняти Київ з іншими містами, аналогічними за площею та кількістю жителів, то мостових переправ в Києві недостатньо. І навіть Подільський міст, який зараз активно будується і по якому має пройти четверта гілка метрополітену - сподіваюся, в наступному році її вже почнуть будувати - теж не вирішить всіх проблем сполучення між берегами", - зазначив Кава.
Розбудова міста і нестача транспорту
Наразі іде активна забудова Києва. Розбудовуються обидва береги столиці. Тому цілком логічно постає питання про нормативну кількість мостів на таку кількість населення.
"Нормативів немає. Все залежить від трафіку між берегами. Ні для кого не секрет, що проблема лівого берега - це і проблема недостатньої кількості робочих місць. Жителі лівобережжя змушені їздити на роботу на правий берег і, відповідно, завантажувати київські мости. Ну і так само відчувається слабкий розвиток київського міського транспорту", - резюмував заступник міністра інфраструктури України.