На майбутніх виборах мера в Дніпрі жителі міста бачать в другому турі двох кандидатів - чинного міського голову Бориса Філатова і лідера "Громадської сили" Загіда Краснова.
На це вказують дані соцдослідження, яке провів соціологічний центр імені Драгоманова. Цифри озвучив в прес-центрі ІА "Інтерфакс-Україна" керівник центру Сергій Штепа.
За його словами, в період з 21 по 24 серпня було опитано 2975 жителів Дніпра. А результати показали, що довіра городян до місцевих політичних проектів набагато вище, ніж до парламентських партій.
Показники партій наступні: "Пропозиція" - 22,31%, "Громадська сила" - 22,11%, "Слуга народу" - 13,51%, Блок Олександра Вілкула "Українська перспектива" - 11,36%, ОТЗЖ - 9, 22%.
"Багато хто задає питання, як в умовах карантину буде проходити виборча компанія, оскільки місцеві вибори - це, перш за все, використання технологій "лицем до лиця", особисті зустрічі, робота безпосередньо в полі з виборцями", - зазначив керівник аналітичного центру "Третій сектор" , політтехнолог Андрій Золотарьов.
"І якщо подивитися на ці цифри і результати інших досліджень, то ми бачимо, що місцеві проекти користуються більшою популярністю. Тієї ж "Громадської сили" бігати за виборцем або в пошуках виборця не треба. У цій партії стійке електоральне ядро, оскільки вона працює довгі роки кожен день. І тут, мабуть, кампанія повинна звестися до мобілізації свого виборця", - додав він.
Що стосується виборів мера, то в першому турі у Бориса Філатова 31,51%, а у Загіда Краснова 28,13%. У Сергія Риженка 11,45%. У другому турі показники такі: Борис Філатов - 39,4%, Загід Краснов - 35,9%, не визначились - 24,7%.
Разом з тим експерти відзначають, що дуже важливу роль будуть грати показники антирейтингу. Тут лягала інтригуюча ситуація. У Бориса Філатова він становить - 47,51%, тоді як у Загіда Краснова - 24,21%.
"З одного боку, якщо нічого не робити, то і антирейтинг буде невеликий, але якщо робити якісно, то і антирейтинг буде низьким. У чинного міського голови Дніпра антирейтинг не просто високий, а надвисокий. Це ставить велике питання, а чи є можливість для зростання рейтингу Філатова в подальшому? у Краснова якраз є куди рости. Я так розумію, що тут обрана стратегія розвитку локальної політсили, що не створювалася під вибори, а функціонувала всі ці роки. І це своєрідна платформа для того, щоб туди об'єднувати різних громадських представників на місцях. Створювати для них канали соціальної мобільності. Це додає рейтинг Краснову. Тому інтрига на виборах в Дніпрі наростає", - - зазначив політолог Олексій Якубін.
У свою чергу, Андрій Золотарьов зазначив, що Краснов - єдиний з місцевих політиків, який послідовно протягом 5 років був в опозиції до чинної міської влади та мера Філатова.
"І ця опозиційність - не якийсь особистісний конфлікт, а не згода з тим, як міська влада витрачала гроші міського бюджету. Адже бюджет Дніпра трохи менше бюджету Харкова, а поїдьте до Харкова і подивіться, яка колосальна різниця. В доглянутості, в ефективності роботи міського господарства", - сказав він.
Крім того, на думку Андрія Золотарьова, недовіра жителів Дніпра до діючого міського голови посилюється від того, що бюджетні гроші йдуть більше на піар мерії, а не на вирішення проблем людей.
"Ексклюзивність "Громадської сили" в тому, що вона вела свою кампанію протягом 5 років. Це єдиний політичний проект, де робота не припинялася між виборами. Але вона ведеться на гроші, які заробив бізнесмен Краснов. Він не витрачає бюджетні гроші - він не витрачає гроші, які збираються з городян. А ексклюзивність Філатова в тому, що це перший мер Дніпра, який оплачує рекламу за рахунок самих же виборців. 170 млн грн на піар. немає грошей на музичні школи, немає грошей на лікарні, зате є гроші на рекламу самого Філатова", - завершив політолог.