Міністри транспорту держав G7 (США, Канада, Великобританія, Франція, Німеччина, Італія та Японія) за підсумками зустрічі в Японії ухвалили спільну Декларацію, якою засудили руйнування Росією ланцюгів постачання, і підтвердили намір сприяти відновленню інфраструктури України.
Про це віце-прем’єр-міністр і міністр відновлення України Олександр Кубраков написав у Facebook.
Сторони засудили спроби підриву навігації цивільних суден в Чорному морі та пошкодження української транспортної інфраструктури.
"Велика сімка" у співпраці з Координаційною платформою донорів підтримає відновлення транспортної інфраструктури України та сприятиме розвитку альтернативних логістичних маршрутів для експорту української продукції"… Порушені ланцюжки постачань, перешкоджання навігації в Чорному морі, штучне блокування українського агроекспорту провокують загострення гуманітарних проблем в світі та спричиняють ріст цін на продовольство... Маємо спільне розуміння з державами G7, що підтримка відновлення та розвитку транспортної інфраструктури України тут є фундаментальною. Без працюючих транспортних шляхів в Україні глобальна архітектура логістики опиниться під загрозою", — зазначив Кубраков під час виступу.
Міністри транспорту G7 погодились активізувати зусилля з розвитку програми ЄС "Шляхи Солідарності", що передбачає фінансову підтримку проєктів розвитку альтернативних логістичних маршрутів для експорту українського продовольства - розвиток Дунайського портового кластеру, прикордонної інфраструктури на кордоні з ЄС та Молдовою. Міністри наголосили на важливості стабільної роботи Зернової ініціативи та розвитку транспортних зв'язків між Європою та Азією в обхід РФ. Особливу увагу надаватимуть розвитку "Середнього коридору" (Middle Corridor) та Центральної Транскаспійської транспортної мережі (Central Trans-Caspian Network).
Кубраков на зустрічі з міністрами транспорту G7 розповів, що Україні вдалось зробити для відновлення логістики після початку вторгнення РФ: "Вдалось за короткий проміжок часу перетворити Дунайський портовий кластер в потужний логістичний хаб... Маємо "транспортний безвіз" з Євросоюзом, розвиваємо автомобільну та залізничну прикордонну інфраструктуру на наших західних кордонах".
"Якщо до 24 лютого 2022 через морські порти проходило майже 60% всієї торгівлі, то тепер більша частина експорту-імпорту перевозиться залізницею та вантажівками через наш західний кордон... Блокування агроекспорту суходолом на фоні нестабільно працюючого зернового коридору могло б обернутися для світу продовольчою катастрофою... Багато людей в Африці та Азії стикаються з проблемою голоду саме через саботаж росіянами Зернової ініціативи. Світ недоотримав щонайменше більше ніж 20 млн тонн агропродукції за час існування угоди", — додав віце-прем’єр.
16-18 червня в Японії за участі Олександра Кубракова відбувається саміт міністрів транспорту держав G7. Обговорюються, зокрема, виклики, які поставила РФ перед світовою логістикою, та шляхи реагування на них.