В Україні вперше за 40 років почали будівництво злітних смуг і масштабну реконструкцію регіональних аеропортів. Разом із підписанням Угоди про спільний авіапростір з ЄС це дає шанс на розвиток української авіагалузі та прихід нових міжнародних гравців.
Про це йдеться в матеріалі РБК-Україна.
Журналісти зазначають, що ключовою проблемою українських аеропортів є не лише старі термінали, а злітно-посадкові смуги та обладнання, з якими сучасні літаки приймати не можна. Тому за програмою президента Володимира Зеленського "Велике будівництво" разом із реконструкцією аеропортів почали комплексно оновлювати всю інфраструктуру.
"Є спеціальні системи, які дозволяють в автоматичному режимі садити сучасні борти. Для аеропортів, де ми реконструюємо смуги, передбачаємо закупівлю таких систем. Адже смуга – це ще й радіотехнічне обладнання, аеронавігаційне обладнання, система точного заходу на посадку тощо", – пояснив радник президентської програми, виконавчий директор Національної асоціації дорожників України Олег Варивода.
Першою оновили злітну смугу в Одесі, яку другим етапом продовжать до 3,2 км, що дозволить приймати великі пасажирські та вантажні літаки. За такою ж схемою відновлюють 10 аеропортів, які планують відкрити у 2023 році.
"Спікери "Великого будівництва" не приховують, що розвиток внутрішніх сполучень – лише одне із завдань програми. Не менш важливо відкрити Україну світу та пов'язати регіони з Європою та іншими напрямками. І тут допоможе "авіабезвіз" – Угода про спільний авіаційний простір між Україною та ЄС, укладена 12 жовтня цього року", - говориться в статті.
Зокрема, про плани розширення роботи з 5 до 12 українських аеропортів заявляв Ryanair, а нещодавно в Україну прийшла найбільша туристична авіакомпанія Німеччини – лоукостер Eurowings (Lufthansa Group).
"Великі гравці можуть давати хороші умови. Тому для нас це безперечний плюс – для споживачів насамперед", - переконаний Олег Варивода.
Як повідомлялось, президент Володимир Зеленський заявляв, що у планах "Великого будівництва" не лише відновлення мережі регіональних аеропортів, а й створення національної державної авіакомпанії.