Майно глави філії "Пасажирська компанія" "Укрзалізниці" Максима Міняйла заарештовують за позовом Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.
Про це пише "Дело" з посиланням на дані порталу "Судова влада".
Виробництво стосується переплати за вугілля на суму близько 30 млн грн.
Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду розглянула питання про арешт майна Міняйло в справі, яке веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура. На порталі доступні номер справи в суді (991/1241/20 від 24.02.2020) та номер виробництва Апеляційної палати (11-сс / 991/189/20).
Видання нагадує, що в січні 2020 року із заявою юристів проекту "тисне", які працюють з журналістами програми Bihus.info, Національне антикорупційне бюро почало розслідування стосовно можливої розтрати 31 млн грн чиновниками "Пасажирської компанії" при закупівлі вугілля. Йшлося про те, що протягом 2019 "Укрзалізниця" переплатила цю суму компаніям "НВП Бізнес-Альянс", "Праймтехпостач", "Вуглеторфзбагачення", "Палівторг" при закупівлі вугілля кам'яного марки ДГ 13-100. Справу порушено за ч.5 ст.191 КК України ( "розтрата в особливо великих розмірах").
Видання Економічна правда і видання The Page повідомили, що в НАБУ провело в "Пасажирської компанії" обшуки в справі про закупівлі вугілля. Сума, яка фігурувала в виробництві, відрізняється - збиток оцінили в 28 млн грн, фігурантами справи виступили згадана "Праймтехпостач" і її афілійована структура "Коларес Брокерс". До справи, крім Міняйло, за версією слідства, міг бути причетний також зять колишнього заступника генпрокурора Миколи Голомші Артем Олійник, заступник голови тендерного комітету "Пасажирської компанії", якого в ЗМІ згадують як "куратора" вугільних закупівель.
Видання зазначає, що за час роботи Міняйло "Пасажирська компанія" неодноразово ставала фігурантом публікацій в спеціалізованих ЗМІ про порушення при проведенні тендерних закупівель товарів і послуг за завищеними цінами. В тому числі, на користь компаній родичів і знайомих. Проте, перед своїм звільненням екс-глава "УЗ" Євген Кравцов продовжив Міняйло контракт ще на рік. Після цього, як розповідають джерела видання, чиновник вирішив зібрати представників підопічних компаній, заводів і депо, і почав залучати їх до участі в тіньових схемах закупівель для "УЗ".
"Суть" пропозиції "полягала в наступному." Внутрішні "підприємства" УЗ "мають пріоритет при поставці товарів, робіт і послуг для самої залізниці, і можуть продавати їх без тендерів як своєму акціонеру. Міняйло порахував, що цієї" лазівкою "можна скористатися і запропонував підприємствам і депо стати "внутрішніми прокладками" - тобто закуповувати на них за завищеними цінами товари, послуги та роботи для "УЗ", а потім перепродувати, залишаючи "маржу" на підприємствах сфери впливу "пасажирського" філії. Це пряме порушення закону , оскільки перепр давати що-небудь таким компаніям забороняється, вони можуть поставляти "УЗ" лише готову продукцію", - наголошується в матеріалі.