Українцям пропонують готуватись до того, що оператори будуть змушені підняти ціни на послуги протягом 2025 року на тлі інвестування в закупівлю та встановлення резервних джерел живлення для того, щоб довше підтримувати роботу мережі без електрики.
Про це інформує "Liga.net" з посиланням на співрозмовників.
Голова ради асоціації "Телекомунікаційна палата України" (ТелПУ) Тетяна Попова вказала: забезпечення енергонезалежності потребує колосальних інвестицій від операторів. Тож "за відсутності преференцій з боку держави витрати на підтримку мобільного зв’язку без централізованої електроенергії можуть призвести до суттєвого зростання вартості мобільних послуг".
У lifecell щодо цього зауважили:
"Попередньо можемо сказати, що закупівля та встановлення десятків тисяч резервних джерел живлення в надзвичайно короткі терміни потребуватиме значних додаткових інвестицій. І треба шукати баланс між забезпеченням зв’язку й можливістю надавати послуги абонентам за доступною ціною".
Серед ймовірних причин підвищення цін на тарифи, окрім впливу фактору інвестицій в енергообладнання, також вказують рівень інфляції і збільшення податків. Тому оператори можуть різко підняти тарифи на свої послуги. Зокрема експерти прогнозують зростання на 50% у 2025 році. Ось що з цього приводу говорить медіаексперт та автор Youtube-проєкту "Переговорка" Олександр Глущенко:
"Абонентам слід готуватися до поступового зростання тарифів протягом 2025 року – умовно, послуги подорожчають на 50% з 1 січня до 1 грудня".
Експерти нагадують, що відповідно до оновлених норм Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ), нормативи забезпечення зв’язку під час відключень збільшились до:
- 10 годин на 60% своїх базових станціях (БС) у кожній області;
- З 1 листопада – на 70% БС;
- З 1 грудня – на 80% БС;
- З 1 лютого 2025 року – на 100% БС.
Експерти наголошують на можливій проблемі закупівлі такої кількості генераторів і батарей. Проте навіть це, за їхніми словами, не зможе повністю забезпечити підтримку постійного зв’язку під час відключень світла такої тривалості, яку українці переживали у липні. На це в lifecell вказали:
"Навіть коли ми обладнаємо всі базові станції резервним електроживленням, мережа все одно не буде здатна пропустити такий об’єм трафіку".
У Київстар також додали, що для безперервності зв’язку критично важливим буде наявність електроенергії протягом часу, за який можна підзарядити системи резервного живлення.
Нагадаємо, раніше "Апостроф" писав, що операторів мобільного зв'язку зобов'язали забезпечити зв'язок під час відключень світла на 10 годин замість 4. Інтернет буде працювати трішки довше.