У США відправили на злам трансатлантичний лайнер "Сполучені Штати", створений у 1952 році для того, щоб міцно пов'язати США з Європою.
Про це написав у Facebook український історик Андрій Плахонін.
"До речі, про символи. 3 березня 2025 року. SS United States заходить у порт Мобіл перед тим, як вирушити до Флориди і стати рукотворним рифом", - зазначив він.
Цей лайнер - перший, єдиний і останній володар «Блакитної стрічки Атлантики», перехідного призу океанічним лайнерам за рекорд швидкості перетину Атлантичного океану між США і Європою.
"До появи реактивних авіалайнерів саме такі сталеві гіганти пов'язували між собою два континенти, перевозячи мільйони людей, і водночас слугуючи для їхніх європейських володарів - від Великої Британії до Італії - наочним символом їхньої промислової могутності. США десятиліттями великодушно дивилися на ці перегони, але після Другої світової, коли швидкохідні британські лайнери зіграли вирішальну роль у перекиданні мільйонів солдатів по всій планеті, і в Штатах вирішили створити таке судно, яке з'єднувало б у собі міць, швидкість, комфорт і американську перевагу в технології", - розповів історик.
SS United States поступався своїм європейським попередникам тільки в одному показнику - ширині корпусу. І це давало йому перевагу, дозволяючи проходити Панамський канал.
"Крім того, це було диво промислового дизайну - лайнер був побудований виключно з негорючих матеріалів - металу, скла, синтетики, і єдиним дерев'яним предметом обстановки на ньому був рояль Steinwaу. Та й то тому що компанія-виробник відмовилася виготовити на замовлення інструмент з алюмінію. Будівництво лайнера частково профінансувала держава, поставивши вимогу, щоб корабель можна було б швидко переобладнати під військовий транспорт. Завдяки цьому на судно було встановлено двигуни, спочатку призначені для авіаносця. Не дивно, що тільки-но зійшовши 1952 року зі стапелів верфі, SS United States встановив на маршруті Нью-Йорк-Гавр рекорд швидкості - 38,59 вузла.
Однак наздогнати час навіть такий швидкий лайнер так і не зміг. Уже через кілька років його пасажири вважали за краще добиратися через океан всього за 8 годин на швидкості 500 вузлів реактивним літаком", - зазначив Плахонін.
З 1969 лайнер був остаточно поставлений на прикол. Спроби повернути унікальний корабель у море робилися кілька разів. Але спершу заважала секретність, потім фінансові труднощі. Остання спроба закінчилася в 2017 через "непереборні технічні перешкоди".
"І ось цей символ технологічної переваги, потужності, створений для того, щоб міцно зв'язати США з Європою, яка віддалася під їхній захист, Сполучені Штати вчора вирушили на злам. Наче вони спеціально вгадали з датою", - підсумував історик.
Як повідомляв "Апостроф", припинення постачання Україні військового озброєння може свідчити не про прагнення американського лідера Дональда Трампа до миру, а про "співучасть у тероризмі".