Державний музей авіації імені О.К. Антонова у Києві поповнив свою колекцію двома рідкісними літаками — "люксовим" Ан-2П та унікальним висотним Ан-6. Обидві машини були передані до Музейного фонду України після десятиліть зберігання на аеродромі Бородянка. Презентація нових експонатів відбулася 7 жовтня.

Детальніше про цю подію – у фоторепортажі "Апострофа".

Передача літаків та їхня цінність

Нові експонати були передані до музею наприкінці вересня Громадською організацією "Асоціація розвитку авіації України (АРАУ)". Завдяки відповідальному ставленню представників Асоціації, машини збереглися до наших днів.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Президент АРАУ Олександр Бадрудінов / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Президент АРАУ Олександр Бадрудінов / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Президент АРАУ Олександр Бадрудінов / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Особистий внесок у реалізацію передачі зробили президент АРАУ Олександр Бадрудінов та льотчик-випробувач Олександр Ліходід.

Президент АРАУ Олександр Бадрудінов зазначив, що це не просто металеві конструкції, а "жива історія української авіації". Він висловив радість, що вдалося "зберегти ці літаки та передати їх до музею, де вони отримають нове життя".

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Особливості нових експонатів

Серед переданих машин:

Ан-2П: Це модифікація легендарного багатоцільового літака Ан-2, відомого своєю універсальністю, але має підвищений комфорт салону. Завдяки збереженому стану, після проведення повного спектра відновлювальних робіт, літак може бути повернений у льотний стан як діючий ретро-експонат.

Ан-6: Це унікальний висотний літак, який був збудований у дуже обмеженій кількості (не більше 10 одиниць). Це єдиний представник свого типу, що зберігся в Україні.

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Директорка Державного музею авіації Валерія Лавренко підкреслила, що "реставраційна команда вже розробляє програму відновлення".

"Ан-2П після ремонту зможе знову піднятися в небо як діючий ретро-експонат, а Ан-6 доповнить експозицію найрідкісніших літаків Антонова", – підкреслює вона.

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Державний музей авіації імені О.К.Антонова поповнився двома літаками / Фото: Андрій Ходьков / Апостроф

Нагадаємо, раніше "Апостроф" показав кілька фото того, як 21 вересня, у День міста Маріуполя, на Майдані Незалежності в Києві пройшла акція "Маріуполь — шлях до дому". Її організували жителі Маріуполя, які були змушені покинути місто через окупацію.